"skillsmässohund"
Ja, Va tycker ni om detta?
Min kompis ringde mig idag och sa att hon köpte en Chihuahua valp på 10 veckor igår, hon köpte den tillsammans med hennes brors flickvän.
Det är tänkt att hunden ska bo varannan vecka hos min kompis(+hennes mamma och pappa) och varannan vecka hos brorsans flickvän (+ brodern och två barn mellan 2-4 år).
Som jag förstog det så ska valpen börja sova varannan dag nu hos dom…
Tycker det är fel när det gäller en valp, det är tillräckligt stor omställning för dem att vänja sig vid ett nytt hem - att då behöva vänja sig vid två? Näe, det låter oschysst. En vuxen hund har lättare för att anpassa sig, men därmed inte sagt att alla hundar skulle trivas med ett sådant boende ändå.
De är precis så jag tänker…
Dom skaffar valp och tänker att hunden ska flytta mellan 2 hus. Och nu då den är valp, Tycker det e lite dumt.
Kan inte ha varit en seriös uppfödare som säljen en valp till dom om dom vet att valpen ska måsta bollas hit och dit hela tiden:/ Valpen behöver lugn oh ro första tiden och lära känna sitt nya hem och bli trygg där. Blir så arg när man är så egoistisk och inte tänker på den lilla valpens bästa..
#4 De är ingen seriös uppfödare, tror de var broderns kompis eller nå liknande.. :/