Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 11195 ggr
lilla jag
1

Tål hunden det?

Hej!

Vet ni om Bichon Havanais tål Äpple?

Mina hundar blir så galna när jag äter äpple och den här gången lät jag dom få slicka på äpplet…Dom älskade det!!

Det jag undrar är, kan man typ ge äpple som ett xtremt gått godis i bland?

är till och med äpple nyttigt fö hundar?

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

DesK
0

Hundar är i princip allätare så visst tål de flesta hundar äpplen. Flera av mina hundar har exempelvis käkat mina äppelskrutt med glädje! Glad

/Désirée

[Forest]
1

mina äter äpple,banan,mandariner,päron,jordgubbar,hallan,vinbär,blåbär. Dok ska man veta att gröna omogna äpplen kan hunden bli lös i magen av.

vallhund
0

Ge inte kärnhuset, annars är det inte farligt, dock ej för mycket o helst inte fallfrukt.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Praefatio
0

Vindruvor, lök och avocado är väl egentligen de enda frukter/grönsaker som vi kan äta men som är farliga för hundar? Eller finns det fler? :)

kodex
0

Min hund får alltid äppelskrutten när jag ätit äpple :)

vallhund
0

# 4

Spenat bör ej ges för mycket, helst skall den vara förvälld. Rabarer skall inte ges öht, vare sig stjälkar eller blad. Stenfrukter bör man ej ge fruktköttet närmast kärnan. Svamp bör man inte heller ge.

En bra sida att utgå från för att surfa sig vidare är http://webspace.webring.com/people/tb/black_dog_farm/BCLinks.html

Gå till Health o sedan Poisons.

lilla jag
0

Tack för alla svar!

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

Praefatio
0

#6 Just det, rabarber visste jag också! Tack för infon :)

vallhund
0

All potatis innehåller solanin inte bara den som är grön, mest finns det precis i o under skalet, inte nyttigt för hundar i större mängder.

Både potatis o tomatblast är mycket giftigt för hundar att äta. Nötter skall de ej äta, makadamia är giftigast.

[Doglovers]
0

#4 Russin, men det är ju vindruvor det ocksåFlört

Portie
0

Hugo älskar äpple, han kommer alltid springandes när jag sitter och smaskar på äpple och då brukar han få en bit. Så farligt är det nog inte.