Förstahjälpen låda!
Håller på att plocka ihop en förstahjälpen låda till djuren.
En hel del basic saker har vi kommit på, men eftersom våra djur faktiskt aldrig blivit speciellt skadade här hemma, så vet vi inte vad som kan vara bra att ha!
Vad har ni i era lådor?
Och, har hört att koltabletter ska vara bra att ha, vad är detta, vad hjälper det mot, och var skaffar man detta?
/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!
Koltabletter är väl helt vanlig kol?Har hört att det är bra för magen , när dom mår illa.Men jag är inte säker.
//Flöffo
Eller flytande kolsuspension, lättare att hälla i hunden, ges vid alla misstänkta förgiftningar, inklusive choklad.
Morotspurée, fiskbullar på burk o sparris bör man ha hemma. Parrafinolja.
Förband av olika slag, dels vanliga kompresser o tryckförband, självhäftande elastisk binda, desinfektionsmedel, sax, pincett, ev fästingplockare. Peang. Spruta för att hälla i hunden med eller spruta rent sår med. Koksaltlösning. Novifom ögonsalva, Betapred om man bor i ormrike långt från vet.
Har ingen egentlig egen förbandslåda till hundarna, behövs samma för dom som för oss, förutom passande sko, men det kan man skaffa om man behöver.
Tror jag fick med det mesta.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Vad är ögonsalvan till för? Alltså för vilka situationer?
Var man kan skaffa sån och Betapred?
/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!
Ögonsalva för lättare ögonirritationer. Betapred är vattenlösliga kortisontabletter som är receptbelagda som man kan ge om hunden blir ormbiten o man har mer än en timmes väg till vet.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
har mycket som redan tagits upp av vallhund. Men oxå provkissrör, sen har jag mer aktutlåda har köpt min och har en i bilen har denna http://www.toshundapotek.se/se/art/akutvaska-min-hund.php