Äcklig föda - kryp
Sen vi fixa möggelskadan inomhus gick vår ohyra från att vara myror till att bli gigantiska husspindlar inomhus istället och jag är då livrädd för spindlar.
Med en värdelös katt i huset som bara sitter och tittar på spindlarna sköter hunden ohyran istället genom att käka upp skiten, säkert gott. I alla fall kul att jaga spindlarna har jag märkt.
Nu till frågan, gör det något att hon käkar dessa vidriga saker?
Hur har ni det på era hundar, gillar de små kryp som mellanmål?
PS. Syftar på dessa äckel. Nu har jag hört att har man spindlar hemma så är det tecken på att man är fri från möggel och har bra luft inomhus men fan, de kan väll terrorisera någon annan.
Nej, det är inte farligt, vi har inga giftspindlar i Sverige så de består i princip bara av protein.
Jag har haft både hundar och katter som har gillat spindlar. Skitbra med såna djur när man är rädd, bara att ställa in djuret i rummet med krypet, säga "ät den!" och stänga dörren :P Fem minuter senare är rummet garanterat spindelfritt.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
#2 Hahaha. Jag tänkte ta den med papper men stod över spindeln med pappret medan hunden stod bredvid och titta på den och hjärtat galloppera. Kunde bara inte ta den så jag sa "varsågod" till hunden och hon sluka den med glädje. 
Långbenspindlar
<3
Hur kan du tycka dessa vackra varelser är vidriga? 
Lite extra proteintillskott i kosten skadar knappast.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
#3 Hon hade i alla fall hyfs nog att vänta på lov 
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
#4 Usch fy. Jag hatar allt som bär namnet spindel (utom tarantellor).
#7 Det händer väll att hon visar sin goda sida men ibland behöver jag inte ens säga till och ett kryp är i kistan på henne. Fjärilar hör där till, skit kul att fånga de i luften och tugga lite på dem. 
#9 Flugor är ju en annan klassiker: Hunden sitter och filosoferar… helt plötsligt snappar den till i luften, sväljer och slickar sig om nosen. "Urk vad du är äcklig. Var det gott?" Hunden tittar på en och viftar lite med svansen.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
#10 hahaha, om ändå. Min är värdelös på att fånga flugor. Hon snappar i luften och sen står hon och glor ut i tomma intet som en staty helt fokuserad i hopp om att se den igen. Ibland står hon och glor i golvet som om det skulle funka bättre.
här är faktiskt katten skickligare.
Uuusch usch usch usch usch!! Hur kan ni? 

Jag dör nästan av tanken att mina hundar ska äta spindlar!!
Jag kan inte leva med mig själv, tycker de är så hemskt vidrigt! Ser jag en spindel så är det extremt förbud för hundarna och katterna åker ut!
Då är de flugsmällare och ett djupt andetag som gäller typ..
Mvh Jenna
småkryp stör mig inte jag tycker spindlar är bra jägare o tar mer mygg o annat som jag ogillar mer :) hästmyggor kallar jag dessa spindlar. Jag har aldrig dödat en spindel med vilje utan jag tar hellre ut dom. Därimot har jag haft en källerspindel stor fet rackare i min första egna lägenhet den tillomed kunde man knacka med naglarna så kom den fram, den fick sockerkaka o den bar iväg på smulan varje dag
det ända småkrypet jag har svårt med är dessa två kackerlackor och fästingar vidriga as ena är snabba som fasen o du kan slå dom 4a gånger utan att de änds skadat en fot andra seglivade blodtörstiga smittobärare :S
#8 Spindlar som är så trevliga :)
Min valp äter allt.Och allt som är litet och rör sig är super kul!Vi bor ju i hus så det är myror,spindlar,nattfjärilar och annat kryp överalt. 
//Flöffo
Spindlar gör mig inget. I förra huset hade vi en *husspindel* i ett av badrummen. Blev nästan lite tam faktiskt… och jag var noga med att kolla var spindeln var så att jag inte råkade duscha ned den i avloppet.
Just nu sitter två *långbeningar* på en köksvägg. De får vara där så länge de vill, de gör ingen skada precis.
Wesslan jaktcocker är en fena på att i vart fall försöka minimera antalet flugor, mygg och … tyvärr även getingar. Peppar peppar.. än har han klarat sig från ett getingstick men jag gillar inte att han försöker fånga de getingar som förvirrar sig in i huset ibland.
Säger detsamma - det finns två *kryp* jag däremot inte gillar: fästingar och kackerlackor.
Kackerlackor råkade jag ut för i min första lägenhet …. vidrigt värre.. innan Anticimex fick bort dem från min lägenhet och de andra lägenheterna med diverse bekämpningsmedel.
Fästingar… vilken nytta i näringskedjan har de? vilket djur äter fästingar? Det djuret borde vara smällfet av alla fästingar….
//Lena
Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress
Världens spindelfobi har jag, men kackerlackor är helt ok!
När vi var på gran canaria kröp det en värsting fästing i vasken på ett av hotellrummen. Fick den att gå upp på en tidning och sen hutta jag ut den genom fönstret :p
Mvh Jenna
Tycker det är hemskt att döda! Släpper ut dem och vårdar dem om de har en skada. Om skadan är obotlig blir det en snabb avlivning :(
Här har vi en som vill alla väl! 
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
#19 Påminner om mig :P Släpper ut allt som hamnar i huset inklusive getingar, tvestjärtar och andra smådjur, medan pappa spolar ner dom 
Vargspindlar har vi gott om oxå ;) (i huset)
#22 High five! :D Tycker det är något så otroligt fel att veta att de lider, men inte bry sig :( Har skällt på min far så mycket så att han typ slutat att döda friska kryp :P hehe
Jag släpper också ut dem, om det är rätt årstid. Skulle inte släppa ut en spindel när det är 20 minusgrader ute, känns elakt D:
Jag har världens spindelfobi men kan ändå inte döda dem. Oftast ropar jag på någon så får de göra sig av med dem :P Hur vill jag inte veta :)
Om det är typ natt brukar jag sätta något öve spindlarna, typ en burk eller ett glas och sedan be någon släppa ut dem på morgonen.
Hade den här läskiga saken i mitt rum för några veckor sedan, SJUKT äcklig och stor. Har aldrig sett en sådan stor spindel förr, 8-10 cm från ben till ben. Önskar jag hade haft något att jämföra med när jag tog bilden så folk kunde förstå
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
#24 Givetvis ska det vara rätt årstid, annars får de bo kvar ett tag 
#23 *High five*
:D
#25 Haha, självklart :)
#24 Såna spindlar äre vi har i vårt hus som det kryllar av, ibland hinner man inte på hundarna heller :/
Men givetvis visar ni spindelbilder, ger mig rysningar och mardrömmar. 
#27 - sorry