Skaffa hund?
Min familj funderar på att skaffa hund! Vilka hundar passar bra för nybörjare? Först var vi allihop insnöade på dvärgschnauzer, men mammas kompis tyckte inte att de passade nybörjare eftersom att dom skäller väldigt mycket… mammas kompis sa: ingen terrier! Hon rekomenderade pudel… fast jag vet inte… vad tycker ni, vad passar bäst för en femtiontreåring, en fyrtioåttaåring och en tolvåring som alla gärna går långpromenader och tränar både agility och rallylydnad och freestyle om hunden vill, men som inte kan vara hemma hela dagarna, och som älskar hundar men aldrig haft hund förut…?
Kolla i rasgrupp nio kanske? Många pigga sällskapshundar där!
En Dvärgschnauzer kan mycket väl passa. Ni ska alltså aktivera med promenader, köra lite agility och trick och lydnad o så? Glöm inte att en hund även behöver mentalaktivering! Men ja som sagt, läs på om rasen om det är den ni är intresserad av och kontakta kennlar och få dom att berätta hur de upplever rasen. Alla hundar kan bli skälliga egentligen, vissa raser har lite vakt i sig och larmar gärna om det tex kommer någon. Men om man nu skaffar en sådan ras eller en hund överhuvudtaget så får man redan från början lära hunden att den inte ska skälla.
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se
Papillon kanske?
//Flöffo
Ni borde lyssna på er mammas kompis, hon verkar ha rätt om raser iaf. Kolla vidare på pudel? :)
Tror absolut Pudel kan passa
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Schnudel (schnauzer + pudel). Fäller inget, ser ofta ut som schanuzer och är lättlärda som en pudel
#7. Nej. Eftersom det är en blandras kan den lika gärna se ut som en Pudel och vara som en schnauzer.
Det finns typ 400 raser att välja bland, jag tror inte vi behöver rekommendera olika slags blandraser för att TS ska hitta något som passar.
7 jag rek inte blandras då det sällan görs rastypiska tester på färderdjuren och som 8 säger de följer ingen mall hur de ser ut eller vad som slår igenom heller.