Valp på buss/tåg?
Vi ska in och hämta en valp idag var tanken, dock har våran skjuts blivit sjuk och backat ur. Det med skjuts har blivit med komplicerat än vi kunde ana helt plötsligt, därför undrar jag om man kan hämta valpen och åka med buss och tåg hem? Expressbuss då. Känner mig jätteskärrad nu. Det gäller totalt (buss+tåg) ca 1,5 timme och lite väntetid där imellan, så totalt kanske det tar 2 tim innan vi har kommit hem.
Frlåt om det är en dum fråga, men får inte tag på någon hjälp av någon varken igår (skulle åkt igår), idag eller under hela veckan…
Jag åkte tåg med min ena heeler som valp och resan tog 5 timmar helt utan problem, så din resa är lyxigt enkel
Oh! Det kändes ju lite skönt då ju! Tack! *pustar ut lite…* Gnydde din massor under resan?
Och jag vet människor som hämtat valp med dubbla restiden mot för Lo-Katt så det ska nog gå bra ska du se. :)
vad kul att du ska hämta valp! håller med de andra, kommer nog att gå jättebra :) vilken ras är det?
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Det ska inte vara några problem! Din resa är ju jättekort.
Jobbigare och mer komplicerat blir det när man ska åka längre och måste se till att kunna rasta på något sätt… Speciellt när man åker tåg som ju stannar 3-4 minuter på betongperronger där föraren sitter otillgängligt. En busschaufför kan man ju be snällt som de kan tänka sig att stanna en stund extra.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
En liten fråga då ^^ Skulle ni ha valpen i bur eller i knät? eller båda? :)
Jag har hittat en kennel men den ligger två timmar med buss, tåg och spårvagn ifrån mig.
Det blir många byten så den delen kommer inte bli några problem. Jag funderar på att ha en bur som valpen kan sova i, men samtidigt, valpen kanske inte alls är van vid en bur, allt är nytt för den osv
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
#6 Skulle absolut haft en bur med så valpen kan få en trygg och lugn egen plats. Blir det aktuellt med den kenneln är det ju bara att du hör med uppfödaren hur van valpen är med bur och annars ber att de vänjer valpen med det. Du kanske till och med kan lämna dit buren du ska ta hem valpen i tidigare.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
# 6
En mjuk tygbur som du kan ha i knäet o där du kan sticka in handen o kela med valpen kanske kan vara något?
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Kan nog vara skönt att ha med buren och se vad som känns bäst. Kanske blir valpen mycket lugnare av att ligga i en gosig, övertäckt bur med en skön dyna, kanske blir den orolig av alla intryck den får när den sitter i knäet. Eller så känner den sig ledsen och övergiven i buren och vill sitta i knäet. Du lär ju märka vilket :) En bur till en valp bhöver ju inte vara så stor och tung.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Åh tack så mycket för alla svar! Nu i sista stund så får vi skjuts av faster in och hem, vilket jag tycker är jätteskönt men vad skönt att ni inte tycker det var några problem, själv höll jag på att få panik eftersom jag inte visste om fler gjorde så. Känns jätteskönt nu!
#4 Det är en Chihuahua jag ska ha :)
#6 Jag har en tygbur jag tänkte använda mig av. Vart hade du hittat din kennel? :) Tänkte eftersom vi hade liknande restid (du kom väl ifrån norrköping och jag själv bor inte så långt från norrköping därför blev jag nyfiken)
Tack för svaren, en tygbur ska jag ändå inskaffa mig så då kan jag tidigare lämna den hos uppfödaren :)
#10, den ligger i Klockrike (strax utanför Motala mot Linköping) men jag kommer inte ihåg vad den heter xd eller jo jag vet egentligen men jag kommer inte ihåg :)
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
När jag hämta min pojk på 8 veckor reste jag först bil Stockholm-Uppsala och sedan tåg Uppsala-Luleå. Det tog tid det! När det kommer till rastningen sa uppfödaren till mig att bara låta honom göra sina behov inne i vagnen och torka upp efter han, detta så att han skulle slippa stressen på perrongen.
Grattis till valp ts!
Tack alla! Det har gått jättefint hon sov nästan hela vägen :)
#13 Vad bra! Då får du starta ett nytt inlägg och presentera henne lite närmare sen!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar