Skum blocketannons..
Satt och kollade lite på blocket vilket jag gjort ett antal veckor nu och hittade en jätteskum annons… Denna Chihuahua-annonsen har legat ute på blocket med olika "uppfödare" och olika priser…
Första annonsen;
http://www.blocket.se/stockholm/Chihuahua_valpar_renrasiga_med_stamtamvla_42312350.htm?ca=14&w=3
Tidigare i förmiddags kom en annan annons med en 9veckors valp för 12.500kr. Den valpen var samma valp som valpen med "blommorna" vid öronen (samma bild). Nu är den annonsen borttagen..
Sista annonsen är denna;
http://www.blocket.se/vi/42414555.htm?ca=14
Det skumma med denna var att den första bilden var samma bild som var med på den borttagna annonsen. Så förra annonsen (som är borttagen) hade en valpbild fårn första annonsen och en från sista. Det som är lustigt är att de har olika "ägare" och olika adresser. Dessutom står det i första annonsen att de har stamtavla medan det stod i de andra två annonserna att de möjligtvis kan registreras hos SKK… fast att det är samma valp…
Jaa….jag tycker i alla fall det är mycket märkligt…
Det kan ju helt enkelt vara så att det är olika säljare, men att bilderna är stulna på ena annonsen? Låter hursomhelst inte något vidare seriöst, undra om det ens finns valpar i annonsen där bilderna är stulna (dvs, någon tar en summa från ovetande blivande valpköpare för att tinga en valp som inte finns, och sen försvinner under jorden).
Låter ju utan tvekan som en scam. Man försöker sälja samma valp till flera personer helt enkelt. Ruskigt otrevligt! Har du pratat med Blocket och berättat vad du har sett? Det är jätteviktigt att de får veta.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Finns gott om lurendrejare och även dom som snor bilder till sina annonser (har själv blivit utsatt för den typen av bildstöld)
≧◔◡◔≦
Låter väldigt skumt och lurigt ja!
och vad tusan är: "kort håriga pecenios mexicanos" ????
#5. Haha ja ellerhur. Jag googlade men fick inte fram en enda träff..?
Edit: Med hjälp av mina googleskillzz hittade jag det här: "pequeños mexicanos" = "little mexican". Felstavning i annonsen alltså.
Btw: Jag tycker det verkar som att det är en KENNEL som heter "pequeños mexicanos" inte att chihuahuan skulle kallas så… någon som vet?
Kontakta blocket och visa detta. Ser lite lustigt ut.
# 6 Finns ingen FCI reggad kennel som heter så.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Nu finns bara en annons kvar… Men hur f*n kan man sälja en 10 veckors valp på grund av ändrade förhållanden? vidrigt!
Nu såg inte jag den första annonsen men reggad i jordbruksverket. Föräldrarna har båda stamtavlor. Valpen kan reggas i SKK om man önskar. Bara jag som reagerar på den biten? Borde inte en reggning i SKK vara en självklarhet och inte något köparen ska behöva välja. Pga det betvivlar jag att den är renrasig eller också är det något de försöker dölja i och med att den inte är reggad redan.
Hela kullen måste reggas o det kan bara uppfödaren göra.
#12 Förrutsatt då att personen som står på annonsen är uppfödaren annars är det kört.
#9. Om det är en kennel så är det alltså någon sorts blandraskennel/oreggad kennel?Jag sökte i alla fall på det på youtube och i princip alla träffar var från samma användare med samma chihuahuaor som lekte. Vanlig google search gav hits till något som verkade vara en tysk kennel med det namnet.
Försäljaren försökte ju i alla fall få det att låta som att det var RASEN (chihuahua) som hette så.. Men då borde man väl få träffar på folk som använder detta smeknamn? märkligt.
Jag har kollat FCI, finns ingen kennel som heter så.
. I första är det en hane och i sista är det en tik. Håller med, mycket underligt. Sen undrar jag samma som Lo-katt…