Matolja?
Kan man ge hunden matolja? Vejle fick tag i en bläckpenna och jag tror han svalde en plastbit av den, som saknas. Detta hände tidigare ikväll. :((
Eller vad tusan gör man i ett sånt fall..
Jag tror nog att man kan ge hunden lite matolja. Men förstår inte vad det skulle hjälpa till plastbiten han svalt?
Det bästa att ge när hunden fått i sig något är sparris (spec vassa saker). Trådarna från sparrisen liksom lindar sig runt föremålet vilket gör att det inte skadar några inre organen. Och sedan är de bara att vänta på att de kommer ut den naturliga vägen.. 
Mvh Jenna
Hel sparris ska tydligen vara bra att ge om hunden ätit något olämpligt, det ska "kapsla in" det "dumma" och göra det lättare för hunden att få ut den.
---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm
Just ja hade läst det nånstans. Tack ska tina upp sparris försöka med det. Tänkte ifall det kommer ut lättare med matoljan som smörjer inifrån.
Ge vit sparris på burk, något som alla hundägare borde ha hemma i skafferiet!
Det håller dessutom jätte länge, så man behöver inte oroa sig för datum heller :)
Mvh Jenna
Det är inte helt säker att hunden vill äta sparris som den är, så jag rekommenderar att blanda det med lite köttfärs för att maskera smaken. Men det är guld värt att ha hemma eftersom de inte brukar tugga sönder saker med hänsyn till om affären är öppen eller ej.
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
Det skall hälst vara den i långa bitar. Alla mina hundar har gladeligen ätit sparris, o andra sidan är det inte mycket de ratar.
Vill man samtidigt smörja tarmarna för smidigare passage så är paraffinolja att föredra, finns på apotek, bra att ge vid förstoppning oxå.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Man kan ge hunden matolja, bra för pälsen och om hunden har hård mage och har svårt att få ut bajset… Men som sagt, hjälper nog inte plastbiten….
Okej okej…
Tack för svaren… Nu har även den här hundägaren vit sparris på burk hemma. Valde långa stavar och gett honom två stycken. Kanske för sent nu, men ville göra det i alla fall.
Är det inte samma sak med grön sparris?
Varit orolig för honom igår kväll men han verkar må okej. Är som vanligt.
dubbelpost
Jag har för mig att grön sparris är trådigare än vita men är inte säker…