Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 488 ggr
[mangi72]
0

Kastrerad

I Tisdags blev Milou kastrerad . Vi åkte iväg till Kalix och fick vara med när han sövdes sen fick vi åka iväg och handla medan han opererades, vi åkte tillbaka så jag fick vara med när han vaknade upp. Han var så klart jätte trött och vingliga men efter ett tag fick vi ta med honom hem och han fick vila ut hemma i lugn och ro, han var pipig och gnällig på kvällen och skakade lite men bäddade ner honom och nästa morgon när han vaknade var han pigg och glad, svansen viftade i lugn100 knyck :-) Nu måste han ju ha tratt i ca 10 dagar men det går över förväntan, tar såklart bort den ibland när jag har honom under uppsikt. Han fick även värktabletter som ganska äta i ca5 dagar och det funkar bra hans mage har inte blivit dålig av dom som tur är. Funderade länge och väl innan jag beslutade mig för att kastrera honom och det var det rätta känns det som redan, han började bli mer och mer stressad av löptikar svår att få kontakt med fast jag har tränat mycket med honom sen han var liten så kunde han inte fokusera på mig utan andra hundar var alltid intressantare . Nu hoppas vi på att han läker bra och vi kan fortsätta att jobba mycket kontakt övningarna.