asså vänta nu.....
vadå bära kennelnamn?
det är ju blandraser…
http://www.blocket.se/lund/Urgulliga_mops_o_pudel_valpar_42383370.htm?ca=11&w=3
Tror det är lite ironi i det faktiskt.
Vem som helst kan ha ett "kennelnamn" oavsett vad dom föder upp - men det betyder inte att det är ett FCI registrerat kennelnamn och att det är stamtavlor från SKK
Precis som att det går att rita stamtavlor på servetter så går det absolut att sälja sina valpar med långa namn.
Men visst kan det vara missledande för okunniga valpköpare.
≧◔◡◔≦
3 rita stamtavlor på servetter hahaha så sant så 
Ojojoj, 7000 för en blandras. Och stolt tala om att föräldrarna är renras med stamtavla. Hutlöst, hur har dom bara mage?
Visst ser det snyggt ut för den oinvigde, men i mina ögon är det en oseriös planerad avel.
Kommer bära kennelnamnet…. Det är ju om man hittar på något. Men ett riktigt kennelnamn får man genom skk och kostar för nuvarande 2700 Kr.
Mops och pudel var en riktig blandning :O
6 hur ser en falsk blaning ut
* skämtar*
Tyckte dom iaf såg söta ut men jag gissar på att de inte kollat rastypiska tester o hade inte köpt en sån valp inte änds den var jätte billig.
Tjae jag har sett blandraser för 10 000:- så nog finns det pappskallar där ute allt.
#8 Ännu sjukare. Ta 10000 för en blandras. Jag ser inte ner på blandrasen i sej. Men priset. Men så länge det finns köpare så finns det blandis uppfödare med feta plånböcker. Vi tar 10 000 för våra renras som måste meriteras både hit och dit för att godkännas i aveln.
Ja jag håller med och det var som vanligt en blandning med mindre sällskapshundar *skakar på huvudet*
Så tråkigt… förstör för seriösa uppfödare som kämpar för att utveckla sin ras.
Vet inte men måste säga att mopsen var bara FÖR söt!
Är väl upp till köparen att ta reda på rasfakta och allt runt om det gäller ovasett ras/blandras vad man ska titta på och vilka rastypiska tester som ska ha gjorts. jag har oxå sett betydligt dyrare blandrasvalpar att ta betalt anser jag vä är lite okej på en sak man slipper impulsköpare som skaffar hund o sen itne inser vad som kommer krävas. Men som sagt det är upp till valpköparen att ta reda på fakta. Seriösa ufd tror jag inte lider av dessa ufd iaf 
Jag har sett ett par hundar med "stamtavlenamn" fast dom inte har stamtavla. Det är ju uppfödaren som ger dom långa namn, kanske för att låta mer seriös, kanske för att luras..
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
#13 Hur många blandisköpare tror du tar reda på så mycket fakta. Det är nog bara en promille av alla valpköpare som har kunskapen att göra det. Men visst ska det vara kännbart att köpa en hund. Det ska krävas lite planering och funderingar innan man slår till.
Men jag tycker ändå det är i häftigaste laget att ta flera tusen för en blandis. Så får dom vara hur goa som helst, jag tycker det ändå
#14 Ärligt talat tror jag dom lever i en drömvärld. Misstänker att dom inte får hållas inom skk och då kör vidare ändå. Ej godkända av en eller annan anledning.
15 Nja hade jag letat hund o vart helt nybörjare så hade jag någ reagerat på att många står det reggad i skk innehar stamtavla osv medan blandrashundar står det bara inreggade i jbv. Det hade jag reagerat på, sen har man internet o kan se blocket så tror jag säkert att man kan söka via google eller annan sökmotorer vad skk är osv ;) Men visst är det måååånga som blir lurade men som i denna anonns står det blandras så där hade man inget hymmel om det.
Tror med lite om att dessa hundar inte håller rasstandarmotten helt, jag tycker dessutom att mopsen ser gammal ut, dessutom har de stor sannolikhet inte gjort rastypiska tester :S
# 16
Ibland står det reggad i SKK när det menas ägarreggad, vilket kan lura nybörjare att ro att de köper en renrasig reggad hund.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
#16 Helt rätt. Man köper grisen i säcken.
Brorsan köpte en liten söt blandis på blocket. Den skulle avlivas om den inte blev såld under helgen…! Bara det var ju en försäljningsbluff. Tjejen som sålde den hade i sin tur köpt den utan att betala den. Kraken var ca 10 veckor.
Det var 3 raser i den och hur vet man vilken sjukdomshistoria som döljs där bakom? Jo, det visade sej efter några år. Den lider av en hudsjukdom som heter Sebakös adenit. Du känner nog till den, då den drabbar pudel bland annat.
Min son har tagit hand om en omplacering. Någon amstaffblandning. Dom tror amstaff /labbe. Otroligt snygg och en kanonmentalitet. Den hade vandrat runt hos olika ägare ett antal gånger innan dom tog hand om den. Den tränar lydnad och massor av annat. Jätteduktig på att plocka upp sina leksaker och ta hand om tvätten…! Den har artros och problem med HD och går på värktabletter varje dag. Har även haft lite hudproblem som dom lyckades fånga upp i tid.
Om hunden varit renras hade man kunnat ta reda på lite historik och kunnat "stämma i bäcken"