Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 3376 ggr
Loveradio
0

Hundförarväst

Vill köpa en väst men kan inte bestämma mig för vilken. Var egentligen inne på Bobergs då den är så billig. Men sen har jag kikat på Pinewood. Lite dyrare, ca 700 kr, men ser ut att ha bättre passform? Tyckte också den såg snyggare ut. Nån som har en kanske? Eller nån annat märke som är bra?

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Lathundarna
0

Jag har både Boberg och Pinewood. Pinewood funkar bra när det är varmt ute då den är betydligt tunnare i materialet, medan Bobergaren funkar ypperligt även utanpå vinterjackan. Själv tycker jag Bobergaren är lite trist att titta på (har den mörkgrå), så ska lämna in den för brodyr (dvs sätta vår "logga" på ryggen tillsammans med Allvars profil) nån gång när jag får tummen ur Glad

Loveradio
0

#1 Men så länge man har nånting varmt på sig under så spelar det väl ingen roll?

Hur är det med passformen på dom? Och hur är dom i storlekarna?

Blir nog snyggt med brodyr! :) Har själv ett Boxermärke jag tänkt sy fast.

Lathundarna
0

#2 Kanske skulle lagt till att jag har en annan, betydligt nättare modell av Pinewood än den jag nu hittar på hemsidan Flört Sommartid vill iaf inte jag använda Bobergaren då den är tjock, inte andas och blir otroligt varm, bättre med en nättare väst då. Den modell Pinewood jag har skulle aldrig gå att kränga över en jacka vilket gör att den blir hängande höst och vinter, men då den är just tunnare modell passar den perfekt under vår och sommar. Bobergaren är stor i storleken, hur Pinewood är nuför tiden vet jag inte, men när jag köpte min (2010) var de rätt tighta.

vallhund
0

Jag har tre olika, en i vanlig bommul, en från Enasson som heter Eurohunt, samt en Gappay, samtliga verkar outslitliga.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

rebz
0

Jag har en sån här: http://www.engelsons.se/bobergs-hundforarvast. Tycker den är superbra, många fickor och till ett bra pris. :)

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

vallhund
0

# 5, det är den som heter Eurohunt som jag har.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

zoolatri
0

Jag har hurttas lydnadsväst. Köpte den nu till hösten och då valde jag bort hurttas agilityväst för att den är lite tunnare. Men jag är jättenöjd, massa fickor och finesser! Snygg är den ju oxå:) Min djuraffär sålde dom till halva priset nu, så jag slog till:) Har gått och spanat på dom sedan affären tig in dom i våras!

Loveradio
0

Såg nu att länken i #0 bara ledde till startsidan. Men det är alltså denna väst som jag funderar på http://www.pinewood.se/web/prod.asp?prodId=430

Loveradio
0

#3 Okej då förstår jag tack :)

#5 Ja det är den Boberg västen som jag var inne på först för den är så billig :)

rebz
0

#9 Ja jag kom inte ihåg vad den hette så slängde in länken direkt istället :P. Det beror ju på hur mycket pengar du vill lägga ut. För den västen är billig men väldigt bra. Så då får man ju mer pengar över än om man köper en dyrare som är minst lika bra ;P

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

Loveradio
0

#10 Mjo men tycker Pinewooden är snyggareOskyldig verkar också ha bättre passform. Har hört att Bobergs kan vara lite stor i ryggen,