Hundar iFokus

Hundar

Etikettpresentationer
Läst 1263 ggr
Tixy
0

Idelma - då och nu.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, nu har vi haft Idelma lite över ett år, med både bra och mindre bra stunder.

Vad hennes tidigare ägare har gjort mot henne vet vi inte, vi kan bara tänka oss vad som hänt. Min brors kompis (hundmänniska) visste om att vi avlivat våran tidigare hund, och letade efter en ny (då några månader efter avlivningen), och ringde oss och pratade om Idelma. Det var då hennes kompis familj som fött upp henne, och nu hade fått tillbaka henne.
Ägaren hade sagt att han skulle flytta, och bad dom ta henne under två veckor. Efter tre-fyra månader hade han inte hört av sig.
Den 29e april -06 kom dottern i familjen som fött upp Idelma, hennes pojkvän, våran bekanta hundmänniska och en kompis till dom hit med Idelma, då skulle vi ha henne på prov i en vecka. Och nu står vi här, med en underbar hund.

Uppfödarna har varit här och hälsat på en gång efter "överlåtandet", och tyckte att hon trivdes superbra här. Och dom ringer ibland och kollar hur det går, och vi ringer och berättar.

Bifogar den första bilden jag såg på henne.

Tixy
0

Här kommer en bild som är tagen 9 juni -06. Då hade vi ändå fått ner henne något kilo, men var fortfarande tjock.

AnneN
0

Jag tycker det verkar som att du gjort/gör ett bra jobb med Idelma =)

Verkar som att det är många som nu har haft sin hund i 1 år och haft mkt att arbeta med och gör ett bra jobb.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Tixy
0

Tack, biobio. :)

Här kommer en bild på toktjejen den 4 maj i år.

AnneN
0

Hon är riktigt fin =)

_**/Mvh Anne

Lotta
0

Hon är så söt Tixy….och vilken blank fin päls hon har =D

Malin-A
0

hon e fin Idelma =))

TinaH
0

så söt hon är!=)
Men har hon inte kort svans?
vad är det för raser i henne? =)

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

Tixy
0

#5 Ägg-gula någon gång ibland, genom borstning ibland och en himla massa kärlek gör susen. ;)

#7 Jo, kuperad. :) Veterinären ville ta "hela", men förra ägaren ville ha kvar halva så han kunde se vad hon ville. Hon är 75% dobermann och 25% flatcoated retriever. :)

AnneN
0

#8 Varför kuperades hon? *nyfiken*

_**/Mvh Anne

Tixy
0

#9 En glad tjej även som liten plutt, tydligen. Ivrig, glad Idelma + öm svans + dörrkarmar = aj. Hemlis

AnneN
0

Aha ja då förstår jag om man kapar av en liten bit av den

_**/Mvh Anne

Tixy
0

Hellre det än att hon går och slår den hela tiden, eller knappt har någon alls. Men det gör henne lite extra speciell också, hihi. Skrattande

AnneN
0

Precis =)

_**/Mvh Anne

lena1
0

Hon är jättefin ju ;-).

Tixy
0

Om hon visste vad jag skrev för pinsamma saker om henne så skulle hon väl bita mig i näsan. :)

Malin-A
0

skönt att hon har en liten bit svans kvar iaf =)

Tixy
0

Jo, det känns faktiskt bra. Dock är hon väldigt rädd om den om man rör vid den, men om hon slår den i benet på en, då gör det inget. :P

Malin-A
0

ja klart hon e rädd om den, hon vill nog inte mista den sista stumpen heller =D haha

Tixy
0

HAHAHAHAAH! :D