Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 5318 ggr
IdaS-A
2

hållbara leksaker

Någon som kan tipsa om riktigt hållbara leksaker. Min hund förbrukar väldigt många genom att dra ut stoppning ur mjuka saker, bita ut "pipen" i pipleksaker, bita igenom plast/gummi leksaker, tuggar av luddet på tennisbollar, coca-cola flaskor blir skräp inom några minuter..osv osv. hon har haft sönder allt hon fått inom några dagar om ens det..

Peppe
0

Har samma problem, men det tar inte dagar utan max 5 minuter…

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

ingann
1

Det enda som min inte lyckats bita sönder är en kalebass från www.hovotass.se

Han älskar att slänga runt med den och så kan man stoppa godis i den och ha som aktiveringsleksak oxå:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

minja
0

Kong leksakerna är ju hållbara. Jag köpte precis en "nyhet" där jag kan lägga godis i den och i skårer på utsidan (typ mjukost). Perfekt att hålla hunden syselsatt.

Gluskap
0

jag har en aktivitetsboll, det är nog den enda sak som har hållt förutsom en vanlig kokosnöt!

Fornarina
0

Bildäck är kanon,det leker mina med…För småhundar finns ju skottkärrehjul,bra träning för nackmusklerna..

Bleenda
0

Det finns mjukis leksaker utan stoppning som håller hur länge som helst. Nu har pip grejen gått sönder, men dom har aldrig bitit sönder själva leksaken nån gång. Annars är det ju skitkul att ta ur all stoppning.

Pimu
0

Japp .. till våran hund finns inte många leksaker som håller mer än en dag, innan hon fått sönder den .. ska testa Gummikalebass, så får vi se hur de går ..

daikai1
0

åk te gekås annars :) hundmat, halsband, äkta läder koppel, sängar, dentalsticks, tuggpinnar och så klart kläder till husse/matte…

acergirl
0

vi har en vanlig kokosnät till våra :) Funkar jätte bra:) Billig och håller :)

Facklan
1

vi har valpar hemma o dom har fått ärva barnens för små foppatofflor …

Hålen på ovansidan är perfekta för att stoppa i tuggbenen .. när jag städar tar jag o sticker i alla tuggbenen jag hittar tofflan ser ut som en igelkotte … dom hittar benen o det är tydligen oemorståndligt att tugga på foppa toffel … tuggar bara biter inte sönder …

Hanna
0

#10 Kan inte foppisar vara giftiga? :o Har för mig att jag läst det. Men annars är det ju en superbra leksak. Dessutom är tråden ett x antal år gammal. ^^

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

monstermash
2

#11 - Jag är väldigt säker på att väldigt många här inne fortfarande har problem med att hundar biter sönder sina leksaker iallafall, och att putta upp tråden hjälper ju dem att hitta den. Så slipper vi kanske nya trådar om detta iallafall på ett tag… Flört

Hanna
0

#12 Jo, syftade mest på att just TS kanske inte svarar :)

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

undulat_
0

Någon som har tips på en tålig boll för medelstor hund? Vejle hade en boll i plast (?) som han började tugga sönder och bajsa ut bitar ifrån. Så den ryckte. Hans andra (favoriten) är en upphittad golfboll, precis i lagom storlek. Men någon som vet om den är ofarlig? Den tuggar han på den med och den har blivit ojämn. Om nån vet att ämnet är farligt så slänger jag den, funderar på det ändå.

Men vet inte vilken boll man ska köpa härnäst som håller? Som inte luddar, som tennisbollar gör. För då äter han luddet.

knutteknop
0

Spengummi, Tuffies, brandslang och skineez är det absolut bästa enligt mig dårå :) går typ aldrig sönder å tuffies är bra för att de har en "tuffhetsskala" som anger hur slitstark leksaken är ända från 1 till 10 :)

Myrtorpets Möss och Kaniner

Lathundarna
0
vallhund
1

Tänk på att brandslang innehåller antiflammedel, inte nyttigt alls att bita på.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Facklan
0

#14 jag har dom hårda aktivitets bollarna med 2 hål jag tycker dom e bra att kasta runt på… dom rullar bra inget direkt studs men dom har kul !!

Lobbar igen för en gammal t-shirt som man klipper o snurrar hårt o flätar eller tvinnar …det är kul gött för tänderna o man kan knyta uppden o tvätta o sen knyta om ….

[Zipzee]
1

Nya Kong Wubba i grov nylon har hållit bra för oss :)

undulat_
0

# 18glömde säga att vi har en aktivitsboll och den är ju tålig. Men han saknar en liten boll att ta i munnen och hämta den.

Facklan
0

# 18 om hunden e liten o det inte finns större hundar i närheten är golfboll bra men detta är bara om man vet att inte hunden kan bita i bollen …

mina mindre hundar kan ha super skoj med golfbollar men det är om dom inte har käftar att bita den i stycken dom är hållbara men börjar dom gå sönder är det inte kul

mariatingsund
0

#5 bildäck är fullt av saker som hunden inte bör ha i munnen.

Annars brukar jag köpa billiga leksaker på loppis, tar jag bort lösa småbitar om de finns och då kommer man billigare undan. Vår nuvarande hund är mer försiktig, men leksaker går sönder ändå. Ibland nöjer de sig med en vanlig pinne, bara de får tugga. Ananas och kokosnöt är en god idé tycker jag, utan bekämpningsmedel förstås.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

thilda-
0

jag har en Fun Ball.. MYCKET hållbar! har till och med kört över den med gräsklipparen och den håller

undulat_
0

# 21 han har inte knäckt sönder den eller något sådant, men tuggar på den så den blir ojämn i ytan.

Nu hittade jag en sida på nätet där någon varnar för golfbollen giftiga innehåll i kärnan så jag chansar inte och får slänga bollen och hitta nåt annat. Rynkar på näsan

undulat_
0

# 23, du menar en sådan? http://www.jamihundsport.se/funball-starmark.html#

Är de apportvänliga och rullar bra?

thilda-
0

#23 japp.. För mig fungerar den väldigt bra,, rullar bra kan tom, studsa :-) och akillez får den största lätt som en plätt i munnen så för mig/oss är den apport vänlig Glad

thilda-
0

och den 27/8 har vi haft våran i ett år, och de har inte blivit ett endaste hål på den, även fast akillez går och tuggar på den och att vi även har kört över den med klipparen… Den ser fortfarande ut som ny :9

Loveradio
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Min Boxer har en Kong och en Tuffie ring som har hållit bra. Har också en Starmark fun ball och den älskar han att leka med och har också hållit bra trots vilda lekar.

Har nyligen beställt en Boomer ball också som #16 länkar till, men har inte fått hem den än. Och dom är ju i princip oförstörbara. Beställde från Ebay till ett bra pris.

Klipp på när min hund leker med sin Fun ball.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

undulat_
0

28 ah vad kul att se klippet. Din leker väldigt lugnt jämfört med hur vilde vejle leker med sin aktivitetsboll. Haha

thilda-
0

haha va lugnt din hund leker :-)

Jag hade godis i våran i början när vi nyss hade köpt den. men tyvärr kom akillez på ett sätt att få ur godiset utan att rulla runt den så det går inte längre :P

Loveradio
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ja jo kanske han gör. Iofs är det ett första gången han leker med den i klippet. Lite mer hårdhänt är han mot den nu haha, speciellt när han blir frustrerad när det inte trillar ut nån godisbit.

Här är ett till klipp, också gammalt, när han leker med den utomhus.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

undulat_
0

# 23 Beställde just en sådan, längtar tills vi får hem den… Vi saknar en boll att leka med.

undulat_
0

# 23 Beställde just en sådan, längtar tills vi får hem den… Vi saknar en boll att leka med.