Nordic hundfoder
Är ju ett fryst färskfoder, någon som vill dela med sig? Funderar på att låta min nio åriga tik byta till det..:)
Hälsningar
Fredrika
Jag har bara bra att säga om nordic jag har nyligen gått tillbaka till detta foder pga mina inte gillade VoH så mycket. Jag vet inte hur stor hund du har, men jag gillar verkligen dessa burgare smidigt att ta fram blodiga o fräsha smarriga enligt hundarna. har du större hund så finns det korvar i olika storlekar :) Finns tydligen små korvar med. Det ska finnas även ny sort i deras sortiment som är fritt från spannmål, har inte pratat med dom om denna o vet inget mer om det :)
har tidigare använt deras "bas" och kör nu med det nya spannmålsfria
≧◔◡◔≦
Vi ger Nordic till Lily sen en dryg månad tillbaka och har bara bra att säga om det.
2 nyfiken då de inte har denna på deras hemsida? vad kostar den och äter dina hundar den lika bra som bas?
Låter bra:) hon är till knäna ungeär min vovve:)
Hälsningar
Fredrika
Jag ger 465:- för 16kg (1kg korvar) och dom har nu även kommit i andra storlekar iaf 2kg och 0,5kg men känner inte till priset där.
Har inte märkt någon större skillnad mer än i konsistensen från basen, min hund äter allt med god aptit och den är en aning lösare än basen.
Det som är tråkigt är ju som du sa, att tillverkaren updaterar sällan sin hemsida, och fodret har ännu ingen näringsanalys (den var utlovad att komma i slutet maj)
Men innehållet är detta:
Oxkött + Vom 72%
Råriven morot 15%
Vatten 6%
Potatisfibrer 4%
Oxblod 1%
Kalk 1%
Mineraler 0,5%
Vitaminer 0,5%
≧◔◡◔≦
Den nya spannmålsfria finns nog inte med på hemsidan ännu då det inte finns någon näringsdeklaration än…har mailat om att få den, men den är inte klar. Lite märkligt deå fodret verkar ha funnits en tid.
är sugen på att prova den på mina, men tänker inte köpa förrän jag vet om näringsanalysen.
Måste säga att det känns mindre seriöst att de inte kan presentera en näringsanalys om fodret funnits så länge. Jag trodde det var helt nytt! Står det alltså inte ens på kartongen/förpackningen? Är det inte lag på det? Snacka om att kunderna får köpa grisen i säcken! Och det för 29:- kilot (vilket faktiskt är nära priset på VoH som kostar 36:- kilot, men då kan man blanda som man vill och köpa valfri mängd)!
Nej, det står varken på kartongen eller korvarna och jag har hört av mig till tillverkaren x antal gånger under sommaren för analys.
≧◔◡◔≦