Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1012 ggr
[Sofia1]
0

Irriterande -.-'

Alltså idag när jag var ute och gick med min sheltie så kommer en gubbe. Jag sneglar lite på honom. Och så böjer han sig ner och börjar klappa Ida, Ida är ju livrädd för människor hon är så himla skygg. Jag bah, - Kan du sluta att klappa henne ?

Han bara kollade surt på mig och fortsatte klappa henne. Jag flyttade Ida bakom mig. Sen när vi började gå så kom gubben efter. Jag stannade. Och så böjde han sig ner igen och klappade henne och sa, - Är det en nakenhund med hår eller en mops. Jag bara stod där och gapade. Och så sa jag , - Nej faktsikt inte det är en sheltie men visst är likheten stor -.-'''' ÅHH gud alltså jäkla gubbe…

nadilda
0

Ush, att folk kan vara så respektlösa!Skrikandes

[Sofia1]
0

Jaa Skrikandes

[Sofia1]
0

alltså usch.. Hon är f*n ingen mops eller nakenhund med hår >.<

Frida B
1

usch, jag skulle bli fly förbannad om någon gjorde så mot min hund om den vart rädd (bara börjat klappa och sedan fortsatt när jag sagt till) och sagt ifrån ordentligt, eller sagt att hunden har rabies bara för att få bort honom ^^

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Maja2
5

Fast om hunden är livrädd för människor, stod den kvar och lät sig klappas?  Varför tog du inte hunden därifrån?

Frida B
1

#5 undrar jag med..

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Portie
0

Jag hade nog bara gått därifrån och ignorerat. Det händer mig varje gång jag går med min hund i stan eller liknande att folk vill klappa, speciellt alkisar vill gärna fram och skriker och gapar efter en. Det är bara till att ignorera och gå vidare.

Lilllens
0

Om en främmande människa klappat min hund utan min tillåtelse och fortsatt klappa även efter tillsägning hade h*n fått höra på både det ena och det andra. Inte bara "sluta klappa"….

Undrar som #5, varför tog du inte hunden därifrån?

mejamylove
0

"jag flyttade ida bakom mig"

Frida B
1

#9 ja men han fortsatte ändå klappa hunden, och en rädd hund låter inte en främmande människa komma ner för att klappa..

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

mejamylove
0

#10 då vet jag inte :P