cesar millan fredrik steen barbro börjesson
hej det kunde va kul och veta vilka av dessa hundtränare ni inte gillar och gillar
motivera gärna er svar med

Har man bara de 3 att välja mellan så hamnar alla 3 på ogilla listan för min del eftersom de ofta använder onödigt hårda metoder med hundarna.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Gillar mycket av det Fredrik Steen har att säga, Barbro B och CM har säkert mycket som fungerar de också och de har nog mycket kunskap om hundar och hur hundar fungerar, däremot är tillvägagångssätten och metoderna inget jag väljer att använda.
Fredrik Steen gillar jag.
Barbro sådär
CM = botten.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ja alltså, jag gillar Fredrik Steens, men inte de andras :)
Fredrik kommer först han har en del o tipsa om
Barbro har jag ingen koll, men hon hamnar på minus iaf de få saker jag sett har jag inte gillat
CM nej faktist ogillar jag helt hans metoder
Fredrik - mycket vettigt att säga även om man inte ska köpa allt.
Barbro - enbart pinsam.
Ceasar - har säkert gjort gott för många hundar, men samtidigt lär han ha gjort minst lika mycket ont.
Gillar ingen av dem, säger som #1.
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg
1. Fredrik
2.Barbro
3.Ceasar
Cesar tycker jag är mycket bra när det gäller rehabilitering. Han är dock ingen hundtränare eller någon som skulle lära ut lydnad osv.
Fredrik är duktig som tränare. Rehabilitering vette sjuttsingen…
Barbro kan slänga sig i väggen.
Mvh Jenna
Cesar diggar jag.
Fredrik har jag ingen uppfattning av. Inte sett/läst så mycket om honom.
Barbro vet jag inte ens vem det är. Vem är det? Är hon på TV?
Ingen av dom. Ska man göra som Ceasar gör (sparkar till dom) kan jag göra de själv med. Eller som Barbro kasta burkar, kan jag med göra. Men de gör jag inte, jag kör med positivträning.
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
TS kan inte du också svara på vad du tycker om dem :)
#11 Cesar sparkar för Guds skull inte hundarna. Ge mig ett klipp, på hela avsnittet och inte utklippt, där han Sparkar en hund är du snäll. 1. Cesar Millan 2. Fredrik Steen Och jag har inte en blekaste om vem Barbro är.
Finns saker jag gillar och inte gillar med både Fredrik och Cesar.
Jag plockar från olika tränare, gäller att tänka lite själv och sortera ut vad som är vettigt och inte.
Barbro däremot klarar jag inte av alls…
Han touchar dom med foten, han sparkar inte dom >< tycker bara folk är överkänsliga faktiskt
Cesar Millan tycker jag helt klart är bäst! Fredrik Sten gillar jag inte och heller inte Barbro.
Har sett många klipp på yt där de klipp ihop de scener han sparkar till dom. Han kickar till dom inte rör.. -_-
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

Jag delar inte grundsyn på hundar med någon av dessa tre. Fredde lekar med sina hundar, och det gillar jag, alla förordar att hundar ska ha motion, det är bra.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Jag har sett ett klipp också när han kickar hundarna för att avleda de. Självklart ska man inte sparka på en hund, men det är skillnad på att kicka till den lite för att avleda ett beteende. Man behöver inte överdriva hela tiden och säga att han sparkar hundar. Hundar tål mycket mer än vad man tror och han sparkar inte han touchar bara till med foten.

#20 Om jag skulle kicka till, eller ens försöka ta tag i, en av mina hundar när han tex jagar upp sig över en annan hund, är risken stor för ett omriktat beteende. Han tror då att det är hunden han är rädd för som tar i honom, och kan hinna reagera innan han ser att det är jag. Jag avleder med ljud, ochn jobbar med avstånd han klarar av i träningen.
En hund som är låst/blockerad av rädsla ed, är inte mottaglig för inlärning, så en korrigering blir bara ett fysiskt obehag som varken gör till eller från i inlärning.
Jag tränar hundar med helt andra metoder. Detta mest för att jag vill ha glada och initioativrika hundar, som även vågar ta egna beslut och ifrågasätta mina beslut ibland.
Ville jag ha hundar som aldrig vågade ta ett steg framför mig, ladrig tar initiativ, utan väntar på kommando och inte tar någon plats in tillvaron, skulle jag använda mig av alla dessa tres ledarskapsövningar, korrigeringar och alfarullningar.
MVH Elin
Trött på att folk ska skriva om att man inte korrigerar hundar fysiskt som är rädda eller dylikt.. För inte en enda gång har Cesar gjort detta mot en skygg/rädd hund. Där jobbar han starkt på förtroende.
Man kan inte bara se ett avsnitt eller dessa ihopsatta klipp. För alla resonomang man drar efter det är verkligen inte särskilt vettiga..
… Tycker jag! ;)
Mvh Jenna
Håller med Jenna! Hundarna korrigerar ju varandra fysiskt också så varför är det fel om vi korregerar hundarna då?
För om man dragit de resonemanget jag skrev, så har man ju tydligen inte sett helheten i fallen.
Mvh Jenna
Ja men de är inte heller det jag reagerar på.
Jag reagerar på när man skriver att han behandlar alla hundar likadant och "sparkar" på alla. Han gör individuella program för alla hundar han stöter på. Ibland kan dom likna varandra, då samma problem ofta upprepas. Men ibland är det väldigt olikt, för att det ska passa hunden.
Mvh Jenna
Vad är det för fel med att korrigera en hund fysiskt? Så gör ju hundarna mot varandra. Så jag tycker det inte är fel så länge man gör det på ett respektfullt sätt och att hunden inte skadas.
#27 Det är inget jag har upplevt i de som folk skriver. Så som jag tolkar det så är det självaste sparken och elhalsband mm som folk kritiserar han för, inte att han behandlar alla hundar lika (vilket jag inte tycker någon har skrivit menmen).
#28 För det första så är vi inte hundar…
#29 Nej men ändå? Bara för att vi är människor ska vi behandla hundarna på ett sätt de inte alls är vana med? Det är bara så sjukt.
#30 Vi är inga hundar utan en helt annan art, vi kan helt enkelt inte behandla hundar så som dom behandlar varandra. Hur mycket vi än försöker så blir vi aldrig hundar. Dessutom har hundar vant sig att leva med människor i generationer och har lärt sig hur vi kommunicerar.
Det har blivit skrivit flera gånger när detta har tagit upp. Och just denna gången reagerade jag över det Vattnadal skrev i inlägg #20
"En hund som är låst/blockerad av rädsla ed, är inte mottaglig för inlärning, så en korrigering blir bara ett fysiskt obehag som varken gör till eller från i inlärning."
Som att någon vettig hundmänniska över huvudtaget skulle göra detta mot en hund när den är rädd. Har aldrig sett det iaf.
Sen tycker jag det är väldigt läjligt att hålla på att skriva att han sparkar. Man sparkar på en fotboll. Jag har då aldrig sett någon på tv sparka på en hund.
Mvh Jenna
#32 Visst om du identifierar en spark som en sådan rörelse som sker vid tex fotboll så sparkar han väl inte hunden. Men, det finns många olika rörelser som kan klassificeras som en spark. Sen om detta är en av dessa rörelser är väl inte så relevant, poängen är att det ger hunden obehag och ibland til och med smärta.
Ett obehag kan jag hålla med om, då de är något som hunden inte är van vid och därför reagerar kraftigt på det.
Men jag tycker inte att det sker med sådan kraft. Och om man sparkar något, så är det för att få kraft i det man sparkar på. Så tycker att det låter väldigt nedlåtande för oss som faktiskt tycker de Cesar gör är bra. Och jag tycker inte att man behöver överdriva så i sitt skrivande, det går att framföra sina åsikter och tankar ändå :)
Sen kan jag mycket väl hålla med om att i några av de första avsnitten (har inte sett alla) går det inte rätt till. Jag tycker att det är mer våldsamt än nödvändigt, jag gillade det inte alls. Men efter åren har jag också märkt hur Cesar själv har förändrats och vuxit i sitt sätt att hantera hundar.
Mvh Jenna

Jag kan lova dig att CM skulle anse att Vidar är dominant och att han skulle korrigera honom rejält om han nu skulle få chansen att utöva sina metoder på honom. Han låter massor, reser ragg över hela ryggen, svansen väldigt högt, slår ofta snabbt med den. Uppför sig som att han antingen vill flyga på den mötande hunden, eller i alla fall skrämma bortb honom rejält.
Jag som känner honom vet att det bottnar i osäkerhet.
Nu har vi tränat massor, och kan möta hundar utan klicker, godis eller alltför mycket trassel, om jag bara är med och reder ut det åt honom. Har aldrig korrigerat honom i dessa situationer, och kommer inte att göra det heller.
Ni som förespråkar korrigeringar, säger att hundar korrigerar varndra fysiskt, och pratar om rangordning, är varmt välkomna till oss. Vi har 11 hundar som inte har en endaste antydan till rangordning, vare sig mellan oss och dem eller mellan hundarna. Inte ens en rangordning mellan tikar och en mellan hanar har vi. Visst kan en hund fräsa i om en annan råkar springa på den och göra illas, men aldrig alfarullningar ed. Sånt gör inte hundar, i alla fall inte hundar som inte utsätts för det av oss människor. Gör vi så, lär vi dem att det är OK, att man kan hantera en situation så.
Vi har i och för sig språksäkra huskyn, och de har lärt vår golden att vara lika tydlig med signaler och språk.
Alla har sina roller, några leker och uppfostrar gärna valpar, någon har uppgiften att vakta och larma om något händer, nån är ordningspolis osv.
Bråk kan det bli, men aldrig om "rang" utan om resurser. Om två vill ha ett ben och är beredda att slåss, dvs offra en hel del för det, kan de ryka ihop om det. Fast oftast är det en som visar tydligt att den är beredd att offra en hel del, medan den andre anser att då är det bättre att vara utan.
MVH Elin
Jag tror Cesar hade kunnat läsa av din hund lika bra som han läser av alla andra.
Men det är ju något vi aldrig kommer få svar på, tyvärr :)
Och nä, jag tror inte att man behöver korrigera särskilt mycket om man uppfostrar en hund rätt från början. Vilket alla dessa människor som Cesar besöker inte gjort.
Mvh Jenna

Jag håller med, det är otroligt mycket enklare att lära in rätt från början, istället för att avinlära felbeteenden.
Fast det finns trevliga sätt att avinlära felbeteenden oxå, helt utan korrigeringar, oavsett om man anser att det är övervåld eller helt OK. Det tar bara längre tid, sitter bättre, men blir sämre TV.
MVH Elin
Tur att de är ett fritt land vi lever i så man får tycka som man vill ;D
Mvh Jenna
dubbelt
Mvh Jenna
Har inte sett någon utav dom så värst mycket, men skulle definitivt inte använda Barbros metoder, det jag sett av henne har varit kasst rent ut sagt. Cesars metoder är jag heller inget fan av, vissa saker han säger kan säkert vara bra men metoderna är något jag inte skulle använda. Fredrik har jag inte sett mycket av så kan inte säga något om honom.
#22: Så det är det han använder stackel till, att bygga förtroende. ;)
Stackel användes i några av de alldra första programmen. Oftast då han inte tog med eget halsband/koppel utan använde sig av ägarens. Som tur är ändrades det väldigt fort :)
Mvh Jenna
1. CM
2. fredrik steen
3,, den där barbro……..