Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1380 ggr
[Highonbluetomorrows]
0

Kunde inte låta bli...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår "råkade" jag beställa hem en del grejer till hunden - en hund som jag inte ens har. Bland annat ett reflexkoppel, en fodertunna och ett leksakskit. Onödigt, kanske, men det här går ju så frustrerade långsamt! Det positiva är att en del grejer kan användas till katterna så länge. ;)

Det känns som att jag påskyndar processen genom att förbereda mig mer. Sambon behöver i alla fall inte bli riktigt lika skräckslagen över hur mycket saker kostar i en klumpsumma när det är dags att köpa både valp + valpgrejer + valpkurs + vaccin + medlemsskap i föreningar + försäkring första/andra månaden… Då har jag i alla fall "valpgrejer" avbockat, vilket ändå är en del av kakan.

Ja, jag är töntig. Men man kanske får lov att vara töntig när man planerat ett hundköp i säkert tre år och nu måste vänta ännu längre. Rynkar på näsan

Någon som känner igen sig i den här längtan/frustrationen? Hur hanterar/hanterade ni det?

Tur att jag har mina katter i alla fall. <3

Lynxkissen
0

Jag känner igen mig! Jag har dock inte börjat köpa saker än, men vi ska eventuellt skaffa hund (inte helt klart än). Jag är den som absolut vill ha en, sambon har jag smidigt lyckats övertala. Det som är, är att vi sa att vi skaffar en hund OM han får fast anställning nu i höst. Det ser ganska ljust ut, men man vet ju inte. Men jag har en sån längtan att jag kollar blocket flera gånger/dag, kollat upp lite kennlar och läst på mer om raser jag vill ha. För att förbereda mig. Längtar så mycket! Samma sak när jag skaffa mina två katter, en oerhörd längtan till mina må hjärtan som nu förgyller mina dagar med så mycket kärlek. :)

[Highonbluetomorrows]
0

#1. Ja utan katterna hade jag inte stått ut alls :P

Vad för ras/raser är du intresserad av? :)

Alexandra-S
0

ad är det för ras och närfår ni hem den (Om ni tingat alltså)? :)

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

Lathundarna
0

Fast i så fall är väl jag lika töntig på andra hållet. Jag har behållit alla Arraks prylar ifaaaall jag väljer att skaffa jycke storlek större än kelpie nån gång. Hade kunnat tjäna en hacka på att sälja, men näe. "Kan ju vara bra att ha" Oskyldig

Det är väl bara bra att köpa hem grejerna så att det finns hemma? Det tillkommer ändå en del när valp/hund väl kommer hem sen. Böcker är det som varit min svaga punkt. Har ett par hyllor fulla…

Lynxkissen
0

#2 Inte jag heller! Jag är ju egentligen en "kattmänniska" men nu känner jag en sån otrolig saknad efter en hund med av flera anledningar. Är ju uppvuxen med mycket olika djur omkring mig med och saknar det med.

Jag är intresserad av raser så som Chihuahua, pomeranian, mittelspitz. Tycker större vargliknande hundar med är vackra såsom Husky och jämthund. Gillar även rottweiler och schäfer, men det jag väljer ifrån är de tre första, det är någon utav dem (tror jag) som jag kommer skaffa vartefter. Det passar mig perfekt. Du då? :)

rebz
3

Ja! Kommer ihåg hur det var när man väntade. Längtan var oändlig och den blev större för varje dag som det närmade sig. Jag kämpade med att hålla mig från att beställa grejer för tidigt, det blir bara jobbigare då. Men jag spenderade mycket tid på nätet för att hitta sidan som hade bra och inte allt för dyra saker. Jag satt och kollade igenom alla hemsidans produkter och la de jag trodde behövdes i varukorgen för att se hur mycket det skulle kosta och gick tillbaka för att kanske ta bort lite onödiga prylar och sparade en lista med grejerna jag skulle ha. Det roade jag mig med i ett par veckor :) hah. Men jag beställde inget förens ca 2-3veckor innan jag skulle hämta valpen. Och det var jättesvårt att se grejerna när jag fått hem dom, för då längtade jag ännu mera :P. Men den där längtan och frustrationen kan man bara glömma bort ett tag om man sysselsätter sig om dagarna. Försöka hitta på saker hela tiden för att inte tänka på att tiden går långsamt/hur många dagar det är kvar osv. Men det är en bra längtan på samma gång som den är jobbig. För all längtan och frustration är värt det i slutändan när man har fått hem sin valp :).

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

thildatessie
0

Känner igen mig! Har ju Stitch hos mamma och pappa och förhoppningsvis kommer han att vara mer här sen. Ska skaffa hund i framtiden när ekonomi osv är mer säkert.. längtar så jag döör!!

mopsen12
4

Jag känner igen mig till 100 procent! Jag hade velat ha en svart mops i åtta år och nu i sommar fick jag ju min tjej. Jag hade förberett allting från leksaker till koppel flera år i förväg… Jag hade till och med gått hundkurs med lånad hund plus gått ut med andras hundar en gång i veckan i fyra år… Hehehe, är man förväntansfull så är man…