Slut med fästingar
Japp nu kom det fästingmedel med posten hem. Min snälla vän Veronica hade köpt för mycket och skickade till mig. Så nu ska jag förhoppningsvis slippa plocka föstingar på Busan Lusan.
Så hur har ni gjort? Har ni behandlat vovvarna med fästingmedel än?
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Näe jag har faktiskt inte gjort det ännu, får se om jag gör det alls i år då vi inte har så mkt färstingar här uppe
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Här har vi massor så det känns super skönt med medlet.
Audiatur et altera pars
Nej, jag har inte gjort och tänker nog inte heller. Här är det inte heller så mycket. Dessutom har de svårt att hitta in och sätta sig på Eros bland all päls, har bara plockat en enda. Hans sons matte säger att de är samma sak. Men en huskur kan jag tänka mig att prova kanske :)
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Min har ett Scalibor halsband.
Tycker det funkar bra. Har int
e hittat några fästingar ännu iaf.

Nej, och det blir inget heller. Svårt att kombinera fästingmedel, hundar och småbarn.
Usch här har vi mycket av dom snuskdjuren…Skorpan har ett örthalband på sig och en så länge har hon inte fått nån =) Jag har bytt 2 halsband redan då jag råkade bada henne med det 1:a. Hon har faktiskt klarat sig så länge hon haft dom på sig…peppar,peppar ta i trä ;)

Just nu är det inte så farligt mycket fästingar efter det blev så där varmt. Vet inte vart dom har tagit vägen.

Har hört att man kan ge vitlökskapslar eller vitlöksolja så är det mindre risk för ohyra och fästingar
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Kör naturpreparat, för jag vill inte förgifta hundarna, särskilt inte då vi inte ligger i riskzoonen för sjukdommarna än…
Beaphars halsband funkjar jättebra, håller 4 mån, bara 2 på Raksha som badar nästan varje dag med sit…
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Jag har inget på mina hundar. Bara en massa fästingar då 
Tagit tre bara denna veckan *ryser*
Men jag vet inget bra alternativ. Halsband är iallafall helt uteslutet då jag har småbarn.
Och hur bra kan det vara för hunden egentligen?! När det är farligt att vidröra för en annan…
Vi skippar det i år också, tror jag. Idelma har såpass bra päls, så man ser/känner direkt om det sitter någon liten filur där.. Om dom ens kommer in. :)

Scalibor har jag haft sen i måndags och har inte hittat en fästing! Så det rekommenderar jag verkligen!
Gissa en som ska skaffa ett halsband till kattfan…japp JAG. Igår smet hon ut och var ute till halvtre inatt. I morse började jag gå igenom hennes päls vilket inte är jätte-enkelt då hon har hur mycket som helst. Och så mycket som jag gapade och skrek och skällde har jag inte gjort på länge, jag hittade en massa säkert 10 utan att ljuga…varav 8 satt fast. Hon är innekatt den bannade kattan, och hädanefter ska hon inte få en chans att kuta ut om jag så ska binda fast henne inne
Jag hatar äckliga fästingar *morr*

Ehhh, men Lotta. Hon är en innekatt. Tänkte du att hon skulle smita ut igen? Annars är det väl rätt dumt med ett halsband på en innekatt. hihi
Audiatur et altera pars
Jamen tänk om hon skulle lyckas igen…fy för den lede vad gör-äckligt….jag damsög överallt idag, möbler och rubb och stubb. Nästa gång hon sticker släpper jag inte in henne igen, då kan Bullberta få ta TigerDoris som sin katt
Och hon får henne alldeles gratis *morr*

haha, nehe, så säger du bara. Och du skulle bara våga säga det så att hon hör det. Knäppfia.
Klart TigerDoris får komma in igen. hihi
Jag får väl komma och hjälpa dig plocka fästingar då. Så slipper jag få hem henne menar jag. hihi
Audiatur et altera pars

För Åsa….Nog 17 var det TigerDoris du skulle ha, och inte med tillbehör?!?
Är Lotta så inteligent att hon låter TigerDoris gå ut, få hon faktiskt ta och skylla sig liiite granna själv!
Hoppas att TigerDoris hade en skön stund ute! 
Sedan att hon kom in med tillbehör, var enbart för att matte inte skulle sitta på lat-sidan! 

Min Tiger (perserhane)går ute varje dag, vist kommer det med fästingar då hans frontline som håller 3 veckor avtar tillslut. Men så farligt är det ju inte ta bort de små krypen
Här i Kungsbacka är vi så vana med sommaren o fästingar nu, man tar dem som om det vore en fluga. Hunden min har Scalibor halsband, detta är toppen! inte en enda, men man ska inte ha detta med småbarn i huset som kramar el klänger på hunden, vår pojke låter den stora hunden vara, så vi valde detta. Katter som leker med en hund som har detta halsband kan också fara illa, så har du hund o katt så får de inte vara så kelna med varandra om detta halsband andvänds. Vår minsta hund har inte halsbandet då jag anser henne för ung(5 mån), däremot får hon ju fr stora vovven, och hon har haft 3 fästingar bara sen i våras.
Hoppas katten får komma in nästa gång trots det finns fästingar på henne
Vore ju synd om katten annars!
Här använder jag naturmedlet Hopp Off, men nog hittar jag en och annan ändå :-(.
Det positiva är ju att det är nyttigt i alla fall.
Hehehe jag har tagit en allvarlig disskution med rymlingen och hon har lovat att aldrig mera smita från sin matte som hon älskar mest i hela världen ;) Och hon talade om för mig att dom otäcka krypen anföll henne för att hon var sååå snygg, pfffsss den katten har självförtroende som räcker och täcker *S*