Hundar iFokus

Hundar

Etikettskaffa-hund
Läst 7488 ggr
Gr0dan
3

Mops

Hej jag och min pojkvän har velat skaffa hund nu ett tag och äntligen bestämt oss för rasen mops. Jag undrar om det är någon som kan ge tips på billiga mopsar eftersom vi båda inte riktigt har så mycket pengar, eller om vi kan bli fodervärd till någon men vi vill helst ha en hane om man kan vara fodervärd till det :)

russin
16

Det finns inga "billliga" mopsar om man inte ska "köpa grisen i säcken" och köpa en oregistrerad som inte har hälsotestade föräldrar = kan bli en mycket dyr valp i slutänden.

Inte så ofta en uppfödare lämnar ut en fodervärdshund till en helt okänd person, så mitt råd är att spara till ni har rådGlad

[Surina]
15

Ledsen om jag gör dig besviken men en billig mops finns inte :S… för även om inköpspriset är lågt så kommer troligen vården blir dyr då istället…

Fodervärd är inte lätt att bli! Tro mig jag ska bli det… och det är något som man måste verkligen bevisa sig värdig… Sen så tycker jag att fodervärd ska man välja om man vill lära sig nått och inte enbart för att det är en "gratis hund"

Blir nog då bäst om ni sparar :)

LinaK
13

Håller med övriga, mopsar är inte billiga. Isåfall får ni köpa nån blandis eller oregistrerade och det tycker jag inte ni ska göra.

Tycker du ska göra som de andra föreslår: Spara!
Det är inte bara inköpet av hund som kostar, försäkring, vaccintioner, mat osv tillkommer också. Sen om nått oväntat händer och man måste åka till veterinären så är det bra att ha en slant undansparat.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[Forest]
2

Mopsar kostar väl normalt runt 14 000kr? Jag hade någ sparat pengar så man har råd med en regestrerad o så frisk som man kan. Under tiden man sparar denna summa som de kostar så kan man köpa på sig tillbehör som bädd,skålar,sele/halsband,koppel,leksaker osv. Man kan oxå titta lite på omplaceringshundar tror säkert det finns renrasig reggade mops som letar hem om inte nu kanske om ett tag, dessa kostar oxå pengar. Sen kostar hundar i drift oxå planera väl är mitt andra tips :)

vallhund
0

Som flera skrivit, billiga mopsar finns inte, vill man ha något som t ex en hund så får man spara till det. Inköpspriset är den minsta kostnaden av en hunds liv.

Läs på lite om deras hälsa: http://friskafrallor.info/friskamopsar.info/

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Beckibus
5

Vi föder upp mopsar och säljer dom för 12-14000 för att inte oseriösa köpare ska höra av sig.. Men en Mops kostar inte mkt mer än en annan ras.. Men sen ska man ju ha halsband, bädd ect ect.. Men har ni inte råd med inköp just nu kommer ni ha råd då i långa loppet? Kan tillägga att vi vet en som har en äldre frisk Mops till salu! Pm mig om ni är intresserade! :) lycka till i ditt letande och hoppas att du hittar en som du faller för!

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Fridaaaa
0

#6 Så kan man ju inte säga "kostar inte mer än någon annan ras" kan skilja stort.
T.ex en drever ligger på runt 5-6 tusen,en cairnterrier ligger på runt 9000kr och en sanktis på runt 10 000kr medans en bostonterrier ligger på 20-24 tusen.  Så kan skilja mkt

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Beckibus
0

#7 Fast tex en sheltie kostar 12 000 (oftast) och en Mops ligger på ungefär 14 så det skiljer 2 000 och Andra i tråden skrev att en Mops var väldigt dyr…

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

Anibaz
4

#8 För att vara en sönderavlad, ohälsosam ras så är det dyrt. Har sett mopsar som gått för 18.000 och det är dyrt för en ras som säkerligen kommer kosta mycket mer i veterinärutgifter.

Beckibus
2

#9 Vår veterinär (vääääldigt kunnig!!) säger att han inte haft en enda Mops som haft en mops -rehaliterad sjukdom bara tex en spricka i tassen till son klinik och han åker runt jorden runt! Alla raser i dagens läge är sönder avlade!

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

vallhund
5

# 10, nej alla raser är inte sönderavlade.

Beckibus
0

#11 Nej kanske inte alla men dom flesta.. Ingen ras ser ju ut som förr i lilla fall.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

Anibaz
12

#9 Det är en veterinär av hur många? Sluta försöka sopa under mattan med att mopsen är en sjuk ras, det gör det inte friskare för fem öre.

vallhund
3

# 12, nej de flesta raser är inte sönderavlade. Det finns gott om raser som ser ut som de gjort i tusentals år. T ex spetsar o urhundar, många jakthundar som avlas på prestation o inte på utseende. BC, kelpie o Berger des Pyrénées t ex, för att inte glömma våra polarraser.

Noa-Nisse
3

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Förstår inte hur man kan säga att en mops är en frisk ras när man bara genom att titta på den ser hur osund den är!! tragiskt!

Kolla klippet:
sen å andra sidan håller jag inte med om att man ska välja blandras bara för att just mopsen är en sjuk ras…

Medarbetare på Hundar.ifokus

[Forest]
2

7 oja jag fattar vad du menar små sällskapsraser ligger mellan 12-14000kr det är för mig ett helt normalt pris. Sen finns det billigare hundar men för mig är det verkligen ingen dyr hund utan de jag kollar på ligger runt 12-14 laxarFlört

Gr0dan
3

Det är inte så att jag vill ha en gratis hund, undra mest om Man kan va fodervärd åt hanar. Jag vet att dom är dyra men tänkte om det fanns någon under 10 000. Allt annat är klart vi har tänkt på vi har en billig vätrinär koppel och leksaker både jag och min pojkvän är uppväxta med hundar hans föräldrar är jägare. Vi har precis flyttat ihop och båda håller på att bli tokiga av att leva utan hund och kände att mopsen är en passande ras, den är skit söt och inte förstor och inte för liten

Fridaaaa
1

#16 Nej jag tycker inteheller 12-14tusen är dyrt för en hund :)

#17 Då får du nog välja en vuxen omplacering eller från omplaceringshem om du vill komma under 10 tusen.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[[pimey]]
0

Om ni inte har råd att köpa en hund hur ska ni då ha råd att äga den? försäkring, mat, vaccinering & eventuella vetbesök? då mopsar har en del hälsofel kan det vara bra att ha en buffert om den skulle råka ut för något. Tänk om! skaffa er en hund då ni VERKLIGEN har råd, mitt bästa tips!

[nataschaj]
0

En bekant har en mops hane, polsk import, lite större än svenska mopsar, men fy fan va han e läskig, han har såna trånga luft vägar så han låter hela tiden, sen orkar han inte så mkt heller.

En familj o bostads området har/hade mops, han blev över hettad efter 5 min när han va ute å gick pga av att injte kunde andas ordentlgt, de vart ganska alvarligt…

Men sen finns de mopsar som e bättre avlade än andra, mött 1, men mins inte va den kom ifrån.

men en mops kotar som alla andra hundar. Att vara fodervärd blir inte vem som helst, ja å ''min'' uppfödare prata om detta (nys blivit schäfer ägare, 12tusen kosta den) å de e väldigt kräsit för vem som får bli.

Efter som de inte är en garanti för uppfödaren att lämna en valp till nån okänd, finns folk som lurat uppfödare, å uppfödare kan inte göra någonting när personen inte följer kontarktet… Så ofta brukar de vara en som köpt hund innan me bra kontakt, elr bekant till en sådan.

Tycker ni ska tänka lite å spara pengar. Ja sparat som fan å verkligen lev på jätte lite pengar för å kunna ha råd till just köpet, å nu blir de å spar ifall de händer nått med.

Så tänk på vad för uppfödare ni köper ifrån å gärna nån som har bättre mopsar (mopsar som kan andas normal - mer normalt)

kolla utlandet med, men ja, de kostar lite extra, men kolla finlaand norge danmark där kan ni ändå åka rätt billigt med.

pyat88
0

billig mops är inte att rekommendera. många billiga mopsar finns på t e x blocket, men du uppmuntrar man till dumma grejer som t e x hundsmuggling osv. det är viktigt att hunden har stamtavla och är reggad i skk. annars är det förmodligen nåt skumt, och det bör man inte uppmuntra till.

ska du köpa mops, eller hund ö h t, så gör det ordentligt. jag har två mopsar, det var inte billigt. men det är heller inte billigt att äga en hund. du ska ha hundförsäkring, bra mat, leksaker, utrustning (koppel, sele, matskålar osv), veterinärvård… mm.

du kan ju alltid köpa en äldre mops. kan hända att dom är billigare. eller bli fodervärd. kolla upp med nån uppfödare.