Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 2635 ggr
nadilda
2

Suck!

Vi ska ut och natur-campa på en ö, vi kommer behöva bära allt vi tar med själv. Jag bestämmer att inte ta med så många halsband åt Dolly, men nu när jag har tagit dom som jag "behöver" så blev det visst 6 stycken! Jag lider verkligen av halsbands sjukan!

Luckysoul
1

Haha vad ska du med så många till egentligen? :p

nadilda
1

Ja ett för att bada i, ett för att det är lätt att ta av och på, ett för att det är fint, ett för att det blev klart igår, ett för att man alltid ska ha ett extra och ett för att jag gillar det så mycket! Du hör, jag är verkligen beroende!

nadilda
1
Luckysoul
15

Hahaha :p Ja du borde nog söka upp halsbandspsykologen :p

[Sofia1]
2

ojj jag brukar bara använda eller ha me 2 xD eller 4 mest då vi var borta i ett halv år vi var och campade i en stuga ;)

nadilda
1

#4 Finns det någon sådan!Tungan ute

#5 Och vi ska vara borta i 4 nätter!

Luckysoul
3

#6 Haha vet ej, men det finns ju psykologer för nästan allt nu för tiden så du borde säkert hitta någon som kan hjälpa dig :p

[Sofia1]
1

hhaha xD

nadilda
1

#7 Hihi, tror nog faktiskt att jag klarar migTungan ute

Luckysoul
1

#9 Haha vi får hoppas på det :p

nadilda
1

#10 Ja verkligen! :O :P

Jenna_Nord
3

Haha skippa dom fina eftersom ni bara ska campa.
Tänk om dom fina skulle bli smutsiga eller gå sönder när hunden är ute i så ojämn terräng? ;)

Mvh Jenna

nadilda
2

#12 Då får jag ju en ursäkt att sy nyaFlört Eller så får hon ha dom fina när vi är inne i tältetTungan ute

Qepta
2

Skulle ta med ett badhalsband och ett med reflexer. 6 stycken känns lite väl.Obestämd

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Emaljoh4
1

Har du någon/några bilder på alla halsbanden? Glad

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

nadilda
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inte på alla men på några, kan visa :-)

Här är det nyaste, det är hemmagjort :-)

nadilda
1

Närbild :D

nadilda
1

Och detta har jag också sytt :-) Det har vi använt jätte mycket!

nadilda
1
Emaljoh4
1

Åh, vad kul att göra egna halsband! Skrattande De ser fina ut!

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

nadilda
1

#20 Tack! Dom är superlätta att göra!Skrattande

[schäfernronja]
1

Hahaha känner igen mig så väl! Ska jag iväg två nätter så tar jag med mig 5-6 olika halsband. Ett ska vara vatten tåligt, ett fin halsband, ett "vanligt" promenad halsband osv :P

På en dag byter jag mellan 5 olika halsband för varje promenad/kissning vi går.

[Sofia1]
2

Hur gör man halsbanden :)  ''nyfiken'' skulle gärna testa

Frida B
1

snygga halsband! skulle oxå vilja veta hur man gör :)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

nadilda
2

Ska åka iväg nu så hinner inte förklaram men gör det när jag kommit hem Glad

#22 Å, give my five! Vi får gå hos psykolog tillsammansFlört

Mixxie
1

Känner igen mig!! Älskar hundhalsband :) Han har typ alltid olika på sig haha :P

Besök min blogg! :) 

http://sporthund.blogg.se/

lilla jag
1

Jag har ett med Bellas namn på (Läder).

Jag har ett halsband med krig målning (Kommer inte på vad det heter)

Ett läder halsband i svart.

ett läder halsband i blått (Bellas storlek just nu)

Ett läder halsbnad i Blåt (När hon blir större, då den var så snygg)

Ett rött tyg halsband.

ett rosa läder halsband.

Jag andvänder halsbanden lite som kläder, (Då jag inte klarar av att en se hundar med kläder, föutom på vintern eller rengn kappa)

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

[schäfernronja]
1

#25 Haha jo men vi får nog göra det! Flört

Lathundarna
1

Hade också dille på att köpa en massa till Allvar ett tag, men blev jäkligt botad när jag hängde upp allt på en stång framför mig och plötsligt såg hur mycket prylar han har numera. Behöver förmodligen inte köpa ett halsband eller en sele till så länge han lever Flört

Beckibus
2

Vill också gärna veta! :D

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

nadilda
4

Då är jag hemma igjen! Skrattande Använde faktiskt alla halsbanden!Skrattande Imorgon ska  norgrannt förklara hur man gör sånna halsband!

joheck
0

Haha, jag har inte änns så många halsband totalt till två(!) hundarTungan ute. Fast jag tycker det är jättekul med halsband också, men tack och lov (antar jagObestämd) så är vovvarna långhåriga så halsbanden syns inte vilket gör det lättare att motstå.

Noa-Nisse
1

åh… jag är också halsbandsfantast!! jag vill gärna matcha koppel och halsband så därmed har jag många koppel också!

Jag har 4 läderkoppel varav ett är rundsytt som jag på sista tiden använt mest. Sen har jag 3 tygkoppel men de har jag aldrig använt (ologiskt) :P

Jag vågar inte räkna hur många halsband Klenod har! Jag har fyllt upp en låda med halsband en gång och tömt den sedan i en annan större låda. Nu börjar sakta med säkert låda nummer ett bli full igen. Hon har allt ifrån tyg halsband läderhalsband och selar. Med nitar och utan nitar, strass, stryp, halvstryp och vanligt halsband…

Just nu använder jag Hurtta neonrosa halvstryp halsband. Det är inte det snyggaste jag har för jag tycker det är snyggast med läderhalsband med nitar. Men även om jag har många halsband så använder jag faktiskt ALLA någon gång ;D

Medarbetare på Hundar.ifokus

Loveradio
1

Är också halsbandsgalen Flört och är ständigt på jakt efter fler. Kan erkänna att jag är beroende haha. Har en liten samling hemma. Men det är kul med fina halsband ju! Och att kunna variera och inte bara ha samma halsband hela tiden. Är ju skittrist utan lite variation. Och en hund blir ju så mycket snyggare med ett fint halsband!

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[Zipzee]
1

Känner igen halsbands-sjukan, den flyttade in hos mig samtidigt som hunden :)

nadilda
0

#33-#35 hihi, skönt att man inte är ensam!Glad

nadilda
0

Förlåt för att ni inte fick eran förklaring igårSkäms Nu kommer den i alle fallSkrattande

Det första man behöver är D-ringar och band, det finns att köpa i dom flesta lite större sy-butiker.Grundbandet man använder ska helst ett tjockare nylon band, och sedan kan man köpa vilka dekorations band som helst. Om man vill kan man även fodra halsbandet med fleece, då lägger man bandet på fleceen och klipper där efter. Sedan syr fast dekorationsbandet på grundbandet (man ska göra det innan man syr fast fleecen).

Sedan syr man fast D ringen i ena änden av halsbandet. Man ska då sy som jag har gjort på bilden, alså i en fyrkant med diagonaler.

Nu kommer det som är svårt att förklara :S

Men man tar änden där det inte sitter en D-ring och lägger den över D-ringer och sedan igjenom ( detta kommer ingen fatta men jag fortsätter så får ni frågar exakt vad ni inte fattar med det). Sedan syr man fast änden på bandet så det blir en ögla. Ush jag ger snart upp om ni ändå kunde komma hit så jag kunde visa :-(

Får visa med en massa bilder istället!

[TheMiko]
0

Har sytt en del sådana själv och jag har följt denna förklaringen…

http://hem.bredband.net/natalier/strunthalsbandbeskr.htm

Bara fantasin sätter stopp Tungan ute

[Zipzee]
0

Nu måste jag säga som rubriken - SUCK!

Jag "råkade" precis beställa 3 nya halsband till killen. Ett från Eckers och två från Noble Dog. Varför gör man såhär egentligen? :P

meilin
0

Hihi! Härligt att höra att man inte är ensam om att vara halsbandsgalen! ;)

Jag "råkade" köpa ett nytt halsband igår…nu har vovven 20 stycken. Oskyldig