Pris?
Jag försöker övertala mina föräldrar att vi ska skaffa en hund! Det går ganska bra och dom vill gärna veta vad dom hundraserna jag har tittat ut kostar :)
Raserna jag har hittat är: Nova Scotia Duch Tolling Retriever och Australian Shepherd!
Vet någon hur mycket dessa hundar kostar på ett ungefär? :) Har försökt att leta på google men hittar ingenting! :(
ca 12 000 kr
Är du medveten om hur mycket stimulering dem behöver? Håller med om att dem är jättesöta med dem har mycket energi och behöver mycket motion och träning.
Mellan 8000-12000
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Värt att tillägga är att inköpskostnaden ofta är den lägsta kostnaden. Försäkring, mat, tillbehör, kurser osv kommer överstiga inköpspriset ganska snabbt.
Är dina föräldrar med på att det är de som får stå för all träning av hunden om du skulle få för mycket att göra i tex skola eller så för att hinna med aktiveringen? Båda raserna du tittar på är vanligtvis väldigt aktiva hundar och får de inte den aktivering de behöver så blir de inte roliga att bo med.
---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm
#2 Tackar, menar du båda hundraserna då? :)
#3 Jag är absolut medveten om hur mycket stimulering dom behöver!! Jag har läst på mig en hel del om dom.
I egenskap av Medarbetare här på sajten så måste jag fråga dig var du fått tag i dessa bilder? 
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
#5 Det stämmer. Men vi alla i familjen är väldigt medvetna om hur mycket pengar man måste lägga ner på en hund. Min pappa har haft hund innan..
#6 Ja, det är ett cirkapris för båda. Mellan 10 000 - 12 000 kr får du vara beredd på att behöva lägga ut.
#6 Flera timmar huvudträning varje vecka och sedan lägga till att dem ska ha fysiskt motion med. Se till att träffa många uppfödare innan med så även dina föräldrar vet vad dem ger sig in på. Min pappa vill ha en aussie men enbart för att dem är vackra. Vissa tror dessutom att dem är självlärda vilket dem inte är. Ligger många timmars träning bakom.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Tollaren har jag alldeles precis sett på google iaf :)
#9 Tack :)
En tollare må vara söt och se så snäll ut men det är otroligt mycket hund, detsamma gäller aussien. Är det enbart utseendet du fastnade för kan du lika gärna kika på andra raser. Men till din fråga- Min tollare kostade 12.000 kr och dom ligger mellan 10.000-12.000.
Medarbetare på brukshundraser.
#13 Okej, tack.