Promenadsskog undanplöjd..
Vi hade en skitfin skogsstig här som var perfekt för promenader med hunden när man bara skulle ut en lite snabbare runda, som till exempel på kvällen. Det tog ungefär en halvtimme till stigens slut och tillbaka igen, så den var som sagt helt perfekt. Det fanns där ett flertal gamla tallar och granar, och då menar jag säkert minst 200 år gamla.
Det var en riktigt mysig promenadstig.
Förra veckan fick jag ett sms av mamma att nästan hela skogen var kalhuggen. (Jag bor där varannan vecka).
Idag var första dagen jag gick dit med hunden och fick se katastrofen..
Så tråkigt när sånt händer..
Är det någon av er som har varit med om detta?
_En del av skogen
_
Vad tråkigt för er!
Jag hatar när sånt händer! Hemma hos föräldrarna har dom tagit ner träd på två ställen och byggt istället. Det senare som dom fortfarande håller på med klarar jag inte ens av att gå förbi för jag blir så förbannad
.
Är det tänkt att dom ska bygga nått där hos er där dom tog ner träden?
Skog tas ju ut … planteras ny … det känns superdåligt … och det gäller att hitta nya promenadvägar, och/eller ta tillvara på alla nya möjligheter som den huggna skogen ger :)
Grattis! Ni har fått ett sketabra hundgym för off road-träning :)
#5 Helt rätt :)
#3 Jag har faktiskt ingen aning vad dom har tänkt göra där, just nu är det grävmaskiner och sånt som kommer och går och röjer undan, är lite intresserad av vad som kommer ske där! Men det skulle inte förvåna mig om det kommer till att bygga bostäder.
#5 Haha ja! Det är faktiskt sant :)
På ett sätt gör det ju inget att dom öppnade upp, nu kan man släppa hunden lös och ha bättre uppsikt över vart han är än vad man kunde innan :)
Jag har egentligen ingenting emot detta så, det måste ju göras ibland.
Men visst blir man lite deppig över det när det var en så otroligt fin skog!
#7 Eller så tar du koppelpromenader genom riset och över hygget och styr upp så att hunden arbetar med fysiskt än bara skuttahoppa :)
Så håller dom på här med. Vi har en skog som tar ca. 30 min att gå igenom och då tänker jag att hunden får lukta mycket och kanske jaga lite pinnar. Imorse såg jag en riktigt stor lastbil med ett träd, trodde jag, tills jag kom hem från skolan och såg att dom hade tagit bort en hel del träd. Man blir ju lite upprörd faktiskt! :P
#8 Ja, ska nog börja med det, ge slöfocken lite utmaningar :)
#9 Åååh.. ja det är jättetråkigt verkligen.. varför just den skogen tänker man ju haha..
Det händer ofta att man arrenderar en jaktmark för extremt stora pengar och sedan hugger dom ner all skog. Då är det inte lätt för en Tax att ta sej fram.
Men å andra sidan behöver man inte gå på gymmet den dagen för jäklar vad jobbigt det är att gå i detta. Men det är en jätte bra träning för hela kroppen.
det är trist när de bästa promenader bli förstörd tyvärr kommer säkert inte "skogen" heller vara lika ren sen efter heller. Förstår att du vart lite besviken det skulle jag med blivit. Men som annan sa nyttja den till träning :)