Hundar iFokus

Hundar

Etikettskaffa-hund
Läst 1428 ggr
Ratzo
0

Bli dagmatte?

Hej! Jag har länge velat ha en hund, men då min mamma tycker att vi har tillräckligt med djur så har vi inte skaffat någon. Jag började fundera på att rasta andras hundar om dagarna, och igår såg jag en annons på blocket om någon som behöver hjälp med sin hund. Jag skrev ett mail och det verkar som att jag kommer att få ta hand om denna söta hund. Men hur är det egentligen att vara dagmatte?

I can't drown my demons, they know how to swim.

Luisa
0

Tass

[madelaine]
2

Jag är inte dagmatte själv, men har min hund Lily hos dagmatte medan jag och husse jobbar.
Regler och tider varierar beroende på vad ägaren och dagmatten kommer överens om, men jag skulle absolut råda att skriva ett avtal er emellan. Vi använde av oss en omskriven variant av den mall som AnneN la upp på Blandrashundar.ifokus. Detta som en säkerhet för både oss som ägare och för hundmatten.

Kan tillägga att det funkar jättebra för oss och vi har verkligen hittat den rätta dagmatten till just vår hund. Som ägare är man väl ofta lite överbeskyddande och orolig de första gångerna någon annan ska ta hand om ens ögonsten. Bra kontakt mellan ägare och hundmatte ser jag som ett måste, ingen part får vara rädd att fråga, undra, tycka osv.

Om du vill kan jag maila över ungefär hur vårt avtal ser ut, PMa mig i å fall.

Lycka till!

Ratzo
1

Nu vill mamma inte passa den här hunden bara för att det är en papillon och enligt henne så är dem små, ilskna och tråkiga. Jag blir så arg på henne när hon säger så om en hundras hon aldrig ens träffat! *suck* -.-

I can't drown my demons, they know how to swim.

monstermash
0

Men har inte du skola på dagarna eller något? Att vara dagmatte innebär att vara hemma med hunden och ta hand om den.