Hundar iFokus

Hundar

Etikettpälsvård-omvårdnad
Läst 764 ggr
Viccan92
1

Trimning, borstning av hund

Just nu är jag ju hemma nästan varje dag ändå så tänkte att jag måste hitta på något. Har försökt hitta hund att passa men hittar ingen. Så därför tänkte jag att jag kanske kan trimma några hundar. Jag har inte så stor vana. Har klippt min amris själv nu i två år och har nu börjat klippa min fästmans släkt hundar. Dock enbart nedklippning helt och hållet. Så det kan jag göra med andra hundar om man vill. Har trimblad med 1,5mm och 13mm. Ska köpa in någon emellan också när jag har råd. Så vill du får din hund klippt så kan jag göra det.

Jag får just nu 400kr per hund. Jag är inte så bra på formklippning men jag kan lämna lite på svans, huvud eller öron om man vill det. Kan prova annan formklippning men då vet man inte hur hunden kan komma att se ut. Så det ber ni mig göra på egen risk. Då får ni betala mig vad ni tycker jag är värd.

Kan även borsta hundar. Hundar under 20kilo 150kr och hundar över 20kilo 200kr. Tillkommer 50kr om hunden har tovor. Då försöker jag borsta bort dem men funkar inte det så klipper jag bort dem. Så fint jag kan.

Korthåriga hundar 100kr.

Jag klipper ej mellan trampdynor. Kan dock fixa till. Ej heller dra bort hår i öronen. Har ingen erfarenhet av att dra bort nämligen.

Jag finns i Ably i Botkyrka kommun men bit utanför stockholm. Så ni får köra och lämna hunden och såklart enbart kontakt betalning. Jag gör detta i min lägenhet och där finns hund, katt och kanin. Så viss vana måste finnas. Kaninerna kan jag ev sätta undan i annat rum om nödvändigt.

Hundar som ska trimmas badar jag först eller om hunden är nyligen badad när jag får hem den.

Här är min mail victoria.nord@spray.se är bara att höra av sig.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Viccan92
0

Säg gärna till vänner och bekanta.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast