Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 3504 ggr
Karmatarerskanise
0

Krocktestade burar/selar

Här kan vi diskutera burar/selar och hurvida de är krocktestade eller inte.

Vad har du för bur/sele?

Mixxie
0

Bra tråd för skall nämligen skaffa en riktigt bra bur snart och behöver tips :)

Besök min blogg! :) 

http://sporthund.blogg.se/

Noa-Nisse
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har ingen bur i bilen. jag har bilsele till Klenod

(om man får ta upp andra saker än burar i tråden?)

_Bild:
Krocktestad.

_

Medarbetare på Hundar.ifokus

[Doglovers]
0

Jag har en krocktestad bur, men kommer inte ihåg vad den heterSkäms Men folksam gav rabatt när man har den. Känns jätte bra med den. Den står stadigt i bakdelen av bilen fastspänd så man inte får den i nacken om man  skulle bli påkörd eller krocka. Och hundarna är säkra där. Det finn även en extra lucka (evakuerings lucka) fram om bilen skulle bli helt demolerad. Så hundarna kan komma ut ändå.

Karmatarerskanise
0

#2 Ja, jag ändrade i första inlägget. Klart vi ska prata om selar också :)

Noa-Nisse
0

#4 Skrattande

zoolatri
0

Jag har en sele av okänt märke som jag använde till tinka när jag hade en liten bil. I min förra bil hade jag en metallbur av okänt märke i bagaget. I nuvarande bil har vi skaffat ett bilgaller som gränsar av vid baksätet, ingen bur alltså. Bäst vore art ha en ordentlig krocktestad bur, men det får bli när vi har två bilar så vi kan ha en hundbil. Nu tycker sambon att en bur skulle ta för mkt plats i vår lilla golf. Jag vill att hundarna hålls på plats och inte far omkring vid en krock, självklart vore en krocktestad bur det bästa så hundarna inte kan bli klämda. Krockskyddet är väl inte så bra vare sig för människa eller hund i en golf, den är ju så liten.

[Forest]
0

Har lika dan sele som Noa-Nisse Glad Sitter bra och är väldigt smidig att ta med till alla bilar samt funkar bra på buss med Glad

Ellenfyrkant
0

Jag har en vanlig gallerbur, ihopvikbar. Skulle nog inte hålla krocktest särskillt bra tyvärr. Men åker inte jätteofta med hunden och då jag inte ens har egen bil känns det onödigt att installera anpassad bilbur i föräldrarnas bil.

Mvh Ellenfyrkant

Cassii
0

Noa-Nisse o Forest; Vad heter selen?

BandiitQueen
0

#9 Är också väldigt intresserad av vad den heter och vart den kan inköpas :) Har en volvo 944 -94 och är svårt att ha en bur i den.. Just nu har jag en fraktbur men den känns inte ultimat att ha då den är svår att få fast och svår att ta med om man åker med någon annan.. :P

^_^ / Martiina

Noa-Nisse
0

#7 ellerhur!! Jag gillar den skarpt :) den sitter så bra på kroppen och man kan ju själv ställa in den :)

#9 och #10. jag köpte min via denna hemsidan :)
http://www.haromi.se/sakerhetsselebilallsafe-p-1327.html?cPath=15_89

Jag ville också ha en bur i bilen… men eftersom jag har en liten liten Skoda felicia, så går det inte. Jag fäller sätena där bak och sätter fast klenod i selen där. Hon kan ligga och sträcka ut sig och får bra plats med sele, och det känns friare :)

BandiitQueen
0

#11 Tack! Ska kika in den direkt ^^ Jo jag har själv en dvärgpinscher så att för mig behöva fälla säten är nog ganska lungt, han får nog plats på sätet bara ^^ Hihi..

^_^ / Martiina

Cassii
0

#11 Tack så jätte mycket! :D

[Forest]
0

11 hahah gissus jag köpte oxå senlen därigenom efter LinaK tipsa om den hemsidan. Hade annan sele innan men vi kom fram till att bättre köpa en säker sele dessutom satt den förra itne så jätte bra. Glad

Noa-Nisse
0

#14 haha va märkligt att det är precis samma hemdsida också ;P

Ja, jag funderade först på en billigare variant men kände samma som dig att det var bättre med en rejäl sele som sitter bra och är krocktestad :)

Ellenfyrkant
0

Drar upp gammal tråd här! :)

Vad innebär egentligen krocktestad?
Använder fortfarande vanlig stålbur i bilen som när jag skrev mitt inlägg för 2 år sedan. Men krocktestad? Den skallrar inte när jag åker, kanon! Men om jag blir påkörd av en annan bil i baken så mosas en vanlig gallerbur ihop, det lär ju en krocktestad också göra? Det är antagligen inte starkare stål än vad bilen bakom dig har fart och tryck. = den går sönder.

Varför krocktestat?? Vet inte tillräckligt mycket om det känner jag men eftersom det är vanligt skulle jkag gärna höra. :)

Mvh Ellenfyrkant

JamieBlue
0

Nej, det är det som en krocktestad inte gör, inte på samma sätt. Finns video länkad i en ny tråd här på forumet. http://www.sp.se/sv/index/services/hundbur/Sidor/default.aspx Ovan finns info om krocktesterna som utförs.

Ellenfyrkant
0

Tack för länken! Hittar btyvärr inte den nyare tråden… :/

Mvh Ellenfyrkant

Lathundarna
0