Någon som vet !??
Hej! Jag har har en liten Hund här hemma på ett och ett halvt år! Vi köpte han när han var 1 ungefär. Och enligt dem förra ägarna var han helt rumsren! Vilket var skälet till att vi ville ha en äldre hund för att slippa valp perioden. Men nu så har han börjat bajsa inne. Och jag kan inte förstå varför? Han får gå ut långa promenader får mat 2 ggr om dagen och får gå ut efter.. Det kan inte vara matendå vi provat en massa olika. Han vet att han gör fel då han går och gömmer sig efter och man ser att han skäms.. Men varför gör han sådär! Jag förstår inte… Någon som har haft samma problem… ? Och när han kom så bajsade han inte inne detta har pågått i ungefär 2 veckor…jätte tacksam för svar !
Puss :*
hundar vet inte att dom har gjort fel, dom "skäms" inte, det är vi människor som gör. ni får helt enkelt börja om från börjar, som man gör med en valp. sen kan ni ju kolla med en veterinär för det låter inte normalt för en rumsren hund att helt plötsligt börja göra inne, när h*n har bott hos er i ett halvår.
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Tycker med att veterinär ska kontaktas.
P.s en hund läser av Husse/matte väldigt bra och ser på dom att något inte är oki. Det är då hunden reagerar med att "skämmas".
Provat massor med mat ? Kanske är det felet.
Ras, kön, hur har det fungerat förut - vad får den för mat, när äter den, när gör den inne ? Ändrade rutiner ?
Håller med #4 kan nog bero på att ni har bytt mat för ofta
Det är en stor omställning att flytta, Fast ni bör somsagt kontakta veterinär eftersom att det har gått ett halvår..
Flytten i sig kan göra att han bajsar inne, täta matbyten kan också vara en stor faktor
minavitas.wix.com/kennel
Men han går ut tre-fyra gånger om dagen? Fast två av promenaderna är långpromenader? Så att jag förstår rätt.
Jag förstog det som att han får långa promenader och får mat två ggr om dagen, hur många promenader han får har inte jag lyckats utläsa
minavitas.wix.com/kennel
Nä, precis, det var det jag var nyfiken på. 
Okej tack för svaren alla! skall svara ett på alla för orkar inte skriva massa olika.
Han får gå ut ungefär 4 ggr om dagen var av att han får gå ut efter han ätit osv. :) Så klart han inte bara går ut 2 ggr om dagen ! 1 lång per dag :)
kanske kan bero på flytten men borde inte det kommit tidigare då? eller kan det komma efteråt?
Vi har inte bytt mat så många gånger. Utan när han kom hit så var han liten undernärd då han inte åt någonting. så vi började ge honom blötmat eftersom det var det ända han åt. men han gick inte upp då det var väldigt lite kött i maten vilket inte vi hade tänkt på. vi var bara nöjda om han åt. så då åkte vi till vet och då fick vi både blöt och torr foder som skulle göra att han gick upp i vikt. Men det åt han inte heller så vi blandade torrfodret som vi fick av vetrinären med den blötfodret som han gillade. Och då började han äta. Det har han ätit ungefär i 4 veckor nu. Men nu dem sista dagarna har han inte bajsat inne som tur e! så hoppas det håller sig! :)
Men om han börjar igen så får vi kontakta vet!
om något är oklart skriv det ! :)
#1-3 sorry för OT men hur vet ni/man att hundar inte kan skämmas? När min hund var valp och kissade inne så kunde hon komma ut ur ett rum och såg ut som hon skämmdes och då läste hon inte av mig eftersom jag inte ens visste att hon kissade inne.
Mvh Emelie och hunden Kelly 
#12 för att skämmas är en männsklig sak att göra, det känner inte djur. dom är experter på att läsa oss och att komma ihåg, och förmodligen så visste valpen att matte inte blir glad när valpen gjorde detta, och reagerade därifrån
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
11, Han var allså rumsren innan? Hur ofta brukar han äta mat? vilka mattider har ni? Jag skulle lägga till en promenad till för slippa olyckan inne. Det kan vara så att det är löptikar o han vill markera lite extra, men jag kan tänka mig att en promenad extra kan hjälpa han att slippa göra nr 2 inne iaf :)
Ja han var helt rums ren innan. Han får mat klockan 9 & 9 :)
Ja han var helt rums ren innan. Han får mat klockan 9 & 9 :)