VARNING!!!! VIDARBEFODRA DETTA..
VARNA OCH VIDARBEFODRA!!
Nu behövs hjälp av er ALLA att vidarebefordra och varna hundägare med följande info: en man (lite yngre utländsk) köper hundar från blocket (valp, omplacering, vuxen) misshandlar dom svårt, en hund har han hängt, en blev styckad. Mannen finns troligen i Västerås i dagsläget. VARNA OCH SPRID DETTA NU och iakta försiktighet med blocket!!!!!.
Vart har du fått tag på den informationen? Kan du länka (a)?
Jag ifrågasätter inte din information, vet att folk lätt missuppfattar på den här sidan. Men jag vill gärna läsa om det själv och bli skitförbannad på ännu en idiot:P
Även jag vill veta vart källan finns, då det inte står i någon tidning att denne man som styckat valpar och tagit död på en unghund faktiskt köper upp dom på blocket - eller har planer på att köpa fler med tanke på att han faktiskt åkt fast.
Om han är från Västerås borde jag ha hört om det från min mamma, då jag kommer därifrån
Vill också göra se källan! Usch!
Var har du hört/läst det? Bor själv i Västerås men inte hört något om detta?
Hur kan man göra så?
Detta kommer tydligen från en blogg, det har TS skrivit i sin tråd om samma sak inne på blandrashundar.
Vilket gör mig väldigt kritisk till varningen.
För en tid sedan stod det om dessa vidriga händelser i DN - men ingenstans finns uppgifter på att det handlar om systematiskt handlande med hundar.
Så även om händelsen i sig är fruktansvärt vidrig, så är människan redan åtalad för både djurplågeri och för misstänkt försäkringsbedrägeri.
Att sedan fortsätta med rykten om att han fortsätter handla med hundar hittar jag ingenting om, så det känns olustigt att det sprids saker som kanske inte är sanna. Låt polisen göra sitt jobb.
det har stått i aftonbladet och expressen..
Det här har jag sett på FB.
Kan det gälla den där killen som dödade en valp och faktiskt blev straffad för det? Fick väl fängelse tror jag. Han kanske inte fått plats än…

De sitter häktade både han och hans flickvän enligt senaste inlägg i Aftonbladet.
#9 - nej det är inte samma kille. Detta har hänt senare.
Mannen och hans sambo bor i Tumba, Stockholm (tyvärr 50 m från mig). Mannen är häktad, hans sambo vet jag inget om.