Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 788 ggr
[Sofia1]
0

Nervös

Ja den 6.9 ska vi gå på lydnadskurs med Ida dåh. Faktiskt lite nervös :s

Men jag tror nog det går bra men jag undrar bara vad tycker ni en hund ska kunna som i vardagen ? eller som vad tycker ni e viktigt :)

Lathundarna
0

I vardagen? En bra inkallning är A och O, samt att hunden lyssnar på sitt namn och ett nej. Att hunden kan släppa en pryl och t o m en matbit på kommando är ett krav vi har här hemma, och detsamma gäller att hunden ska kunna stanna på kommando. Och så vidare Glad Kul med kurs. Lycka till! Det är absolut inget att vara nervös inför, man går ju sånt för att lära sig (och kanske rent av lära hunden nåt, hehe) Glad

thildatessie
0

Det kommer nog gå jättebra! Du behöver inte vara nervös men jag förstår dig ;) Att gå kurs med sin hund! Lycka till Glad

[Sofia1]
0

#1 hade glömt inkallning xS  men ska väll ut snart och träna lite före också så jah. Man får se hur det går :D

Maja2
0

Vad är det för typ av lydnadskurs du ska gå?

I Vardagslydnadskurser jag håller, trycker jag mest på det här hur hundar lär sig, och hur man ska kommunicera med hunden så att den förstår.  De får lära sig att kommunicera med hunden, att belöna rätt, lära sig vad belöning innebär.

Sedan, rent praktiskt så tränas det på inkallning, gå i koppel, förbudsträning (inte ta köttbullar ur skålarna som står framme)

Kurs är KUL :)

[Sofia1]
0

Hoppas ni har rätt :D