Driver dom eller?
Sitter och tittar pa TV har i Nederlanderna och de forklarar pa ett amerikanskt program att taxar kan man lara att ga pa kattlada och motionera hemma i hallen da de inte behover mer motion an det sa slipper man ta ut dom, vilket ar underbart!
Underbart…for hunden eller agare? Vad tycker ni om det pastaendet?
Medarbetare på matlust
Jag tycker det är djurplågeri…
//Flöffo
Låter totalt galet ju, ingen sanning i det för fem öre. Taxar är ju i grund och botten en jakthund vilket gör att den kräver mer än en promenad i hallen 
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Tillägg: INGEN hund ska endast behöva få motion inomhus, oavsett ras! Gah blir så förbaskad på sådana program.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Jag skrev ett langre inlagg men rakade klicka bort det
Jag anser hur som helst att det ar hemskt att manniskor ens kan tanka pa det viset om hundar som ar sa aktiva och har sant stort behov att ga ut, djurplageri!
Fast det verkar ju inte vara ovanligt att man inte rastar mindre hundar dar borta, mindre hundar gar pa ladan och pads och storre raser blir fastbundna i tradgarden verkar det som ju mer jag laser, ser och hor och det betyder inte att jag sager att det inte finns bra hundagare aven dar! 
Medarbetare på matlust
Detta kan bara inte vara sant! Snacka om djurplågeri! 
/Désirée
I vissa länder ser ju inte djurhållningen ut som här där den är ganska skärpt och anpassad efter djurens behov.
Självklart kan man låta en Tax gå på låda och sällan gå ut med den men det är ju inte etiskt med sådan hundhållning, säkert inte heller förenligt med dom regler kring hudhållning som vi har.
≧◔◡◔≦
Nej ush, stackars hundar. det är ganska inne med hundtoaletter där dvs kattlåda för hund :( vet folk i Sverige som använder det till chihuahuor… :S
Jag håller med om att det är helt galet. Vi ska vara glada att vi i Sverige har kommit långt med inte bara hundhållning, utan djurhållning överlag.
Okej nu sticker jag ut hakan lite här, men jag tycker att detta är rätt lika som de som har hundgård och bara tar ut sin hund under jaktsäsongen eller till utställningar, resten av året sitter jyckarna där i sina hundgårdar! 
/Désirée
#12 De som bor i hundgard far ju frisk luft dygnet och oftast finns det fler hundar sa det ar ju battre an att halla hunden inlast som en innekatt eller iller!
Det ar definitivt inte battre pa nagot vis, skaffar man hund skaffar man ansvar och en familjemedlem och om man ar skygg for att ga ut skaffar man helt enkelt en hund, det finns sa manga djur som mar bra inomhus med promenader ibland nar det ar fint vader.
Lite OT men efter en hel del efterforskning runt utlandska kennlar har jag markt att de som sager att akitor ar omojliga att ga ihop med andra hundar oavsett socialtraning osv (de typiska akita-fordommarna), de foder upp sina hundar i hundgardar pa liknande vis som du beskrev ovan medans de som har hundarna boende hos sig som en familjemedlem har oftast inte nagra storre problem med dessa faktorer forutom att de ar lite klurigare att dressera an en de vanligare raserna och oftast ar deras hundar mycket stabilare. Det kanske finns nagot monster i det?
Medarbetare på matlust