Så fin! Har funderat på Chihuahua själv men jag är rädd för hälsoproblemen..
Ja han är inte stor alls XD han väger 1,7 och har en mankhöjd på ca 16 cm tror jag det var.
Det gick inge vidare… Det var en dommare som gillade Chihuahuor som var över 3 kg och dömde en fel byggd Chihuahua till 2th bästa tik.. så det var lite kritik den dagen kring många.
Han van BIR på en tidigare utställning i år :)
#8 Då väger han lika mycket som min lilla Sansa. Dom skulle nog bli ett väldigt sött par
.
Det är tråkigt att det ska vara så beroende på domarnas personliga smak. Det blir ju att kasta pengarna i sjön om det är en domare som föredrar nått helt annat
.
Ja det är ju lite att ta en risk varje gång :S Synd för jag tycker en dommare ska vara helt oberoende av personlig åsikt.
Hehehe :D Han skulle nog inte ha nått emot en tjej ;)
Himmla söt, härliga bilder du bjuder oss på :)
#6 jaså? Har hört att dem har eplepsiproblem och andra problem för att de är så små?
12 har oxå flera vavva vänner till mina hundar i olika åldrar och olika ägare med, inte någon av dessa har problem älsta tiken är 12 år fullt krut i den damen än. :)
#13 oj det var en bra nyhet!
Allså det finns de få som får det men det har mer med fontanellen att göra :) Men det är inte ofta det kommer de som får dessa problem du pratar om.
Välj bara en bra uppföddare så är det lugnt :) De är annars väldigt friska hundar för att vara så små.
#15 vad är fontanellen? skallen? Har ev tänkt att ta en äldre omplacering som nästa hund men vi får se! Kan ju ta en från uppfödare med. Chihuahuor är superfina iaf! Förlåt att det blev lite OT