Blivande kooiker valp!
Så nu kan jag äntligen skapa en tråd här,när jag vet mer säkert..att det blir en liten Kooikerhondje tik**
Idag pratade jag med uppfödaren! :)
**
Vi pratade längre än vad jag hade räknat med,vilket alltd är ett bra tecken.
Hon lät super trevlig och så mån om sina hundar,fårgade mig tusen saker haha! Allt verkar gå bra och smidigt. Hon var intresserad av mig med, så jag ska dit och hälsa om några veckor, lära känna varandra lite mer och träffa valparna som nu är 3 veckor gammal. Hon ville även träffa Ruby. Sån hon får följa med, vilket jag blev super glad och lättad över! Åh så glad jag är,spricker av lycka NU!
Så med största sannolikhet följer en liten tik med hem i slutet på Augusti ♥
Vill verkligen ha en liten tik från denna kullen.
Vad roligt! 
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
#1 ja verkligen,alltid spännande att vänta och småplanera inför ny valp :)
Vad kul! :) Ser fram emot att höra hur det går :). Är så avis på alla som skaffar valp nu, saknar valptiden så mycket ;P
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se
#3 tack,ska uppdatera flitigt ;)jo samma här,valpar överallt känns det som. Men det är ju valp säsong nu haha. Jo jag med,dom växer så himla snabbt upp :(
Grattis och välkommen in i Cirtap´s gänget =) och extra roligt blir det ju med en till kooiker i Göteborg.
# 5 tack! Ja det kommer jag garanterat att göra,inte kan man hälsa på utan kameran ;) #6 Åh tackar! Ska bli så kul att träffa dig och din tik idag! :)
Välkommen i cirtaps gänget :-) Då syns vi troligen på deras sommarträff nästa sommar :-) Jättegrattis!!
// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/
>Åh vad kul . Låter ju toppen att ni prata på och man lär känna varandra mer när man ställer lite frågor och så med :) Jag hoppas verkligen att det blir en lyckad träff tror säkert att hon faller för din söta lilla Ruby. Ös sen på med bilder 
#8 Tack, ja jag hoppas det
Synd att ni ska bo så långt bort haha
#9 Aw tack,jag hoppas verkligen det. Klart! Blir en bildbomb senare 
Kul! Hoppas vi får följa allt här :D
Åh vad kul! Kooiker valpar är ju så söta!
// Hannah
Vad kul, kan man säga grattis än? Jag gör det nu :)
#15 Tack så mycket, jag hoppas att du kan ;) ärsh vi säger att du kan haha
Jättegrattis, vad roligt :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Vad roligt! :) grattis
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Tackar :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nu är alla ungar tingade ur "min" kooiker kull
Här kommer bild på föräldrarna ♥
(Övre bilden) Pappan - Knopje vom Tespelkooi
(Undre bilden) Mamman - Cirtap's Prinses Shima van Kelly-E
Kan säga att jag verkligen ser framemot att träffa Shima, har bara hört bra och positiva saker om henne! Här kommer en video på bebisarna som nu är inne på sin 4:e vecka ♥
Åh vad jag längtar till lilla Bijou. X och T ska ju självklart lära henne allt dom kan och inte kan ;).
Medarbetare på brukshundraser.
#21 Jag meed! Lilla söta prinsessan ♥
Ja,det får dom verkligen, tror att hon och X kommer bli super bra vänner. Vi kommer få det helt galet med 2 valpar och 2 vuxna hundar 
Jag och Tira vill oxå vara med =)
#23 Klart ni ska va med! Bebisen måste ju ha en kooiker förebild i sin vardag annars kan det gå snett 
#25 Ja vist är han 
Japp,hon ska få heta Bijou, det betyder ädelsten på franska.
Hehe kanske det
#26 Ja verkligen :)
Ååh så kuul! Grattis :D en avv mina vänner har en kooiker och den är helt underbar! Jag har träffat en del kooikers på tävlingar och sånt och alla har varit supertrevliga. Aldrig sett någon otrevlig eller agressiv =)
Hur uttalar man namnet? blir det typ "bjoo"
Förväntar mig massa bilder sen!!
Medarbetare på Hundar.ifokus
Kul! Blir det inte Bijou som Bio typ?
#29 Tack så mycket! 
Ja,det är verkligen en super trevlig och frisk ras framför allt, lite därför jag valde den,den är ovanlig i Sverige. Finns bara 17 uppfödare i landet.
Man utalar namnet "Biiizu" typ 
Ja då, kommer bli en massa bilder. Ska se om jag kan ta med kameran upp när jag besöker bebisarna nästa vecka. (Inte denna som börjar imorrn utan veckan efter)
#30 Nä mer som "Bizhu" knasigt att skriva men aa du förtår 
Nu på fredag ska jag åka till uppfödaren för första gången för att prata och träffas! Är super nervös + ska åka helt själv
Tyvärr ska jag inte få träffa bebisarna,då dom är för unga men ska bli kul att bara prata med uppfödaren,träffa vuxna hundarna och få bättre bild av kenneln i helhet.
Kommer att gå kanon. Då får du träffa Qera som är Tiras mamma =)
#34 Tack! :) Hoppas verkligen det, är suuuper nevös. Har aldrig åkt buss dit. Ska försöka ta en del kooiker bilder medan jag är där
Åh ska hålla utkik efter henne!
#33 Åh vad skoj! Nästan så jag blir lite nervös här hemma för din skull :D haha. Ser fram emot att höra hur det gick och se bilder på de vuxna vovvarna.
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Valparna är nu 4 veckor! 
Nånstans där bland alla bebisar finns min lilla stjärna ♥
#36 Åh haha va snällt! Ja då ska uppdatera så fort jag har vart där,med info och bilder.
Åh vad roligt! Det kommer gå bra! De är så trevliga på cirtaps :-) Qera är mormor till min Bira :-) Sen så har de Jorrie också som är farmor till min tjej och gammelmormor till din :-)
// Emmily
#39 Åh ska kolla in dom extra mycket
Jaa är redan helt förälskad i uppfödaren,hon är så snäll och vi har inte ens träffats.
Idag åkte jag och hälsade på uppfödaren.
Det var jätte nervöst såklart men nervositeten släpple strax efter vi träffades. Blev förvånad hur mycket mer prat det blev än om bara hundar. Vi klickade direkt och babblade bort 4 timmar otroligt snabbt.
Det blev lite bilder, så ska jag ev. hälsa på näst,nästa vecka när bebisarna är 6 veckor. Idag blev det ingen träff med bebisarna då dom är för unga fortfarande. Är verkligen säker på både ras valet och valet av uppfödare efter idag,den var verkligen en upplevelse.
Men här kommer lite bilder från idag.
Först ut är bilden på fina Unika
Vad roligt att det känns bra :) Jag tycker också väldigt bra om de på Cirtaps, otroligt trevliga och pratgöada är de! Och visst bor de fin, så mysigt ställe!
Och vad kul att få se en bild på Cealin! Hon har blivit så stooor! Det är två månader sedan som jag träffade henne och hämtade hem min plutt :) De växer snabbt de små!
Nu är det bara den oliiiidliga väntan som är kvar för dig innan hon kommer hem. Usch, det är hemskt att vänta alltså… värst var innan jag visste om parningen tagit eller ej, eller om det fanns någon valp till mig men de sista veckorna innan leverans.. ojojoj vad långsamt tiden gick!
Har du någon favorit i kullen som du hoppas lite extra på? :)
Och förresten! Ska du på Skooi träffen nu i slutet på augusti? Vi ska dit och ställa Bira, det vore verkligen så roligt att träffas!! :)
// Emmily
Skönt att det känns bra med uppfödaren :)
#43 Söt! Vad heter rasen?
#46 Hon är av rasen Markiesje :) Den enda i sverige.
// Emmily
#45 Ja, sånt himla mysigt ställa,åh blev så kär i deras tomt och stuga.
Åja lilla Cealin,hon är så himla mysig. Kan tänka mig, dom växer så himla snabbt. Ska dit om 2 veckor så blir mer kort på henne 
Gud vad kul att höra att det gick bra idag! :) Har väntat på en uppdatering ;). Ska bli kul att se bilder mästa gång du ska dit :)
#49 Tack så mycket! :)
Ja,förhoppningsvis får jag ta kort på valparna då
#47 Okej tack!
#47 Juste! tack ;) Kom inte på det själv
Roligt att höra att allt gick bra. Fina fina Qera som är mamma till min lilla prinsessa <3
http://2011.taggadetassar.se/#46.0
En länk med bilder från förra kooikerspecialen i Vänersborg som jag tog. Kommer inte att åka till årets clubshow då jag inte har någon att ställa i år och så ligger det för långt bort :) Dessutom blir det inget agility KM iår i sammband med utställningen….som jag och Tilla vunnit två år i rad :)
Det finns en bild på Shima där också :) Och den tiken som heter Roxy är den som min valp ska komma ifrån. Den tiken som heter Vanna är min nuvarande vovves mamma :)
#53 Tack :) Aaa Qera var super mysig och fin.
#54 Va roligt,tack ska kolla in det
Här kommer en video snutt på valparna under veckan som vart.
Imorrn blir dom 5 veckor gamla.
Ser så himla mycket framemot att få träffa dom. 
Oj oj oj, många Cirtapskooikers här. Vi har ganska nyligen kommit hem med Zappa från Kila/Nemo kullen :)
Va kul
Varmt välkommen i klubben 
Hoppas allt går bra för er med lilla Zappa. Vi kanske ses på någon träff i framtiden. Önskar er all lycka
MVH Hanna och Tira
Nu blev det så att det inte blir någon valp på foder i år.
Ska försöka spara ihop och köpa mig en egen valp i stället
Så tråden kan låsas. (Har ni några frågor så är det bara att skicka P.m)
#59 vad tråkigt :/
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#58 Tack Hanna! Det gör vi säkert :)