Dimma
På lördag är det 3 veckor sedan jag och Martin och Nelly åkte ner till Enköping för att hälsa på och eventuellt hämta en liten bedlington terriern Bella. Vi var och hälsade på hemma hos dom i drygt 2h och sen kändes det väldigt självklart att hon skulle följa med oss hem! Hon kom fram till mig när jag tog hennes koppel när vi skulle fara och följde med oss så glatt. :) Vi for till stockholm där vi sov på hotell första natten och hon var så lugn och avslappnad och glad hela tiden. På söndagen åkte vi hem till umeå igen och hon låg liksom Nelly och sov precis hela vägen förutom när dom fick gå ut och kissa och sträcka på benen :)
Nu har det som sagt gått 3 veckor och allt har gått oförskämt bra. Hon var lite rädd för nelly första eftermiddagen och kvällen men efter första natten var det som om dom känt varandra hela livet :) Det enda som inte var toppen var att hon hade grymt mycket hår i öronen och öroninflammation i ena örat så vi har hunnit med ett veterinärbesök (som förra ägaren betalade) men hon var då så duktig så även då!
Hon är världens charmigaste lilla tjej och hon har då hittills charmat alla vi träffat, även två av mina vänner som hela tiden sagt att jag INTE får köpa en bedlis för att dom är så fula osv. Ena kompisen undrade "varför hon inte är sådär ful" och en av dom har själv blivit sugen på en :)
Hon har tidigare varit ren sällskapshund eller vad man ska säga och verkar inte ha tränat något alls i princip. Hon drar som sagt i koppel och kan i princip inget annat än sitt, men det känns roligt då har vi mycket att träna på tillsammans och alla framsteg märks så tydligt :) Det hon kan är att vara lös (skönt!) men jag tränar väldigt mycket inkallning med henne trots att hon kan detta och kommer att träna med olika störningar och arrangerade situationer för att lära känna henne bättre och veta hur hon reagerar i olika situationer. Inkallning kan man aldrig träna för mycket :) Sen är hon också väldigt duktig på att stå och ligga stilla när man borstar och klipper henne vilket också är guld värt! När jag klippte klorna på henne någon dag efter jag hämtat henne somnade hon och började snarka ;)
Hon är inte färdig i pälsen och var ganska tovig och skruttig i pälsen när jag tog henne så det ska bli kul att se hur det blir med pälsen eftersom. Det blir ett litet projekt i sig :)
Jag kallar henne för Dimma och hon lyssnar väldigt bra på det. Dimma fann sin plats hos oss direkt och hon har verkat så glad och trygg från första stund. Hon har redan en stor plats i vår familj och i mitt hjärta <3
Dimma första kvällen, på hotellet i Sthlm <3
Vilken sötnos!
Jag älskar bedlisar…
Härligt att det går så bra för er! :)
Vad roligt att du fått en till! Ser fram emot att träffa henne i hundparken någon dag
Tack :)
#10 Vi var på parken idag, såg att ni kom när vi for! Det var lite synd. Hon är så fjantig med nya hundar så hon skulle behöva få träffa nå småhundar så hon kanske vågar busa :)
#11 Åh, men vilken otur! Men det kommer nog fler chanser, haha
#12 ja kanske, vi flyttar om drygt en vecka så vi får se om vi hinner! Sen vet jag inte om hon följer med isåfall, hon stod mest stilla och började frysa eftersom hon inte vågade busa. När vi kom hem var det full fart här ute :P
Vad kul att allt gått så bra för er
Då vet ni att ni fattade helt rätt beslut. Hon är supersöt!
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
#13 Oj, vart flyttar ni? 
Tack, ja det är jätteskönt att inte behöva fundera på det :)
#15 Till Kiruna :)
#16 Vad spännande! Hoppas ni får det bra där borta
Sa jag Grattis förresten? Jättefin tjej
Gillar faktiskt inte rasen bedlington men din var faktiskt söt♥ :o
// Hannah
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Glad jycke i våras, hon trivs bara fint som Kirunabo :)
Tack :) Mja det beror väl lite på vad du syftar på för egenskaper. Ibland är hon lite envis, oftast på ett bra sätt. Hon har viss jaktinstinkt och blir ganska till sig när det kutar förbi en hare, hon kan stå i fönstret och titta läänge på hararna som skuttar på grannens gård osv.
.