Getingar
I eftermiddags blev lilla Alf geting stungen på nosen.
Han måste stoppat in nosen i nåt bo eller liknande för han kom som skjuten ur en kanon med flera getingar på sig som vi fick försöka slå bort. Hoppade upp i mattes famn och försökte gömma sig.
Efter en stund svullnade han upp och jag ringde veterinären.
Åkte in fick kortisonspruta och order om att vila.
Lilla killen, ser ut som en hamster i ansiktet.
Oj, hoppas att det inte är alldeles för allvarligt. Getingar är farliga små rackare. Krya på dig Alf!
Usch. Min hund är jätterädd för getingar sedan hon blev stucken av en argsint en för ca 2 år sen.
#1 Ja hoppas han piggnar till imorgon. :)
#2 Hoppas Alf får lite respekt efter detta. Han är väldigt nyfken av sig och sticker gärna ner nosen här och där för att undersöka.
Mina (främst den yngsta av någn konstig anledning) blir ofta stucken av elaka bin när vi går runt koloniområdet. Hänt nu 4-5 gånger på några veckor bara
Det borde vara koppeltvång på tam-bin…..
#4 usch blir dyrt om man måste åka till veterinären varje gång.. :P
haha ja kopplad i en lina så dom inte kan flyga mer än någon meter
#5 tack och lov så gör det "bara" ont - så veterinär har ine behövts. Men trist för hunden/hundarna då det gör ont som tusan en 30-60 minuter.
Jag trampade på en geting häromdagen så jag vet hur ont det gör. Och det sticks i säkert en timme efteråt. Hemskt :/
Stackars liten hamsterhund.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Idag har svullnaden försvunnit helt och han är pigg och glad igen :)
Vi hittade getingboet som han varit och det var jordgetingar. Urk. Boet ska nu bort så inga fler hundar stoppar in nosen där. (är hemma hos en kompis gård). :)
Ajaj Lillan hålelr sig borta från dem som tur är.
Men lätt hänt att sticka sig ändå.
Ena katten har gjort det 2 gånger, i ansiktet men svullnaden har gått bort av sig själv då.
Jordgetingar är inte att leka med :/
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Våran valp blev också stucken förra veckan och jätte svullen va hon, vi åkte då till veterinär så hon fick en spruta och blev bra igen:) men sen sa han att äldre hundar dom blir stukna av getingar dreglar bort allting men om de blir jätte svullet så får man ju åka till vetten Ändå:)