Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 2431 ggr
[TeamGolden]
7

Weasly & jag

Hej (igen) 

Skrev ett inlägg här för ca.. 1½ månad sen (?)
jag skrev ett inlägg om hur glad jag var över att jag skulle få min försa hund efter åratal av längtan och planering. 

tyvärr var inte direkt min glädje besvarad av många av er här och jag ber redan nu om att jag vill slippa kommentarer om att han är en blandras. han är den bästa i världen för mig och han är lika mycket hund som vilken renrasig som helst. han har lika stor rätt att leva.

jag ville iaf lägga upp lite bilder på honom nu när han faktiskt hunnit fylla hela 15 veckor (!!!) tiden går såå fort.

här är iaf min am cocker spaniel & papillon kille som jag är sjukt stolt över att kalla min hund.

han är min bästavän, kan kunde likagärna varit en liten vavva eller en stor mastiff. för han är fortfarande en älskad och trogen fmiljemedlem. <3

_@Justan0therdog  Sen får du fixa bilden om det behövs! :) _

_1. Har du ett par rosa string? - jao 2. Vem var den senaste du pussade? - hähä, vovven..? (a'  3. Vad har du för bhstorlek? - mellan 70 B - 75 A tror jag!  4. Trivs du med det? - nja, störst är alltid bäst :D 5. Hur många killars telefonnummer har du inlagt i din mobil? - ingen aning, men det är väl några stycken  6. Gillar du någon nu? - Ja 7. Vad gjorde du inatt? - sov! 8. Och i förrgår natt? - öööh… sov :$ 9. Vad gör du innan du ska sova? - ser en film eller nått.  10. Kan du prata med din mamma om allt? - nja, vissa saker bryr hon sig inte om. 11. Hade du berättat för dina föräldrar om du blivit gravid? - om det var nu så nej. skulle bara gått till ungdomsmottagningen och gjort abort.  12. Har du varit gravid? - nej, hoppas inte det :$ 13. Hade du blivit glad om din pojkvän friat till dig? - såklart! 14. Choklad eller glass? - choklaaad gör dig glaad!  15. Push-up eller T-shirtbh? - push-up all the time! 16. String eller hipsters? - beror väl på.  17. Stövlar eller sneakers? - sneakerz 18. Kjol/klänning eller jeans? - jeeans is my best friend! Tiofakta: 1. Hemstad/ort: stöckholm  2. Hårfärg: som liten blond, och nu håller jag på att färga tbx det! 3. Längd: ehe.. 159.. 8) 4. Frisyr: nu? sexig lilla-My bulle! 5. Ögonfärg: grön/grå/blå 6. Skostorlek: 35-36  7. Humör: sådär 9. Civilstatus: civil vaddå? singel antar jag..?  10. Vänster eller högerhänt: höger Tio saker om ditt liv: 1. Har du nånsin varit kär? - jadå 2. Tror du på kärlek? - vem gör inte? :o 3. Har du gjort något inom kärleken som du verkligen ångrar?- njae 4. Har du någonsin fått ditt hjärta krossat? - jo. 5. Har du någon gång krossat någon annans hjärta? - ja.en nära väns. 6. Har du nånsin blivit kär i din bästavän? - absolut inte. eller jo.. uups :$ 7. Har du nånsin älskat någon utan att tala om de för honom? - alltså älskat och älskat, jag har ju tyckt om nån som jag aldrig sagt det till.  8. Är du rädd för att starta ett förhållande med någon? - nejdå!  9. Har du nånsin haft en hemlig beundrare? - ja tyvärr.. :s 10. Tror du på kärlek vid första ögonkastet? - kan väl hända men då handlar det ju bara om utseendet ;) Tio saker: Det där eller det här 1. Kärlek eller pengar? - öh, både och faktiskt.. 2. Vin eller öl? - beror på.  3. Dag eller natt? - dag! så himla mörkrädd ):  4. One night stand eller förhållande? - don't know.  5. Tv eller internet? - internet, då kan man se på TV på datan, hähä.  6. Pepsi eller cola? - cola 7. Vild fest eller romantisk hemmakväll? - fest är alltid skoj. jag är tokig så.  8. Färgfoto eller svartvita? - färgfoto! 9. Telefonkontakt eller face to face? - beror ju helt på.  10. Bilddagboken eller myspace? - DV all way in! Tio "Har du nånsin": 1. Har du nånsin blivet upptäckt när du har smygit ut? - nej har aldrig behövt smyga, min familj är typ halvt döv så man kan råka riva hela köket utan att nån hör.  2. Har du nånsin viljat ta livet av dig? - ja tyvärr.  3 _

_ville berätta lite mer om dagen igår OCH idag. IGÅR: både jag och weasly vaknade sent. han hade inte pipit eller kissat inne även fast klockan slagit över tio. vi låg och gosade ett tag innan vi masade oss upp och åt frukost där mamma stod och rensade kylskåpet. mamma tog ut weasly medans jag hoppade in i duschen då vi bestämt att vi skulle åka till Tyresta By och titta på hästar, höns och kaninerna och träffa människor. vid tolv tiden kom vi iväg och då hade han bajsat normalt två gånger hemma. det tar inte lång tid alls att komma till gården, det tog ca 10-15 minuter och weasly var helt normal, men vi gick bara några meter innan han ville bajsa och det kom då bara diarré. men mamma övertygade mig om att det kan bli så ibland i valpmagar. och fortsatte oroa mig men njöt ändå av den korta stunden vi fick vara på gården. weasly hälsade glatt på både kaniner och höns, men hästarna gillade verkligen inte weasly och det var bara en snäll liten pålle som stannade för att nosa på honom.  det var när vi gått den första rundan han ville bajsa igen, och igen, och igen och då droppade det ut diarré och ibland kom det mer diarré men mest var det bara små pölar. vi ringde och kollade med Bagarmossen och de sa att vi skulle ge honom mycket vatten bara och att det säkert bara var något tillfälligt och därför skulle vi även kunna äta lunch på uteserveringen utan problem.  Och det gick bra. weasly somnade och när vi skulle gå stämde inte allt med honom, han hukade sig och det lät i magen. bara sekunderna efter kräktes han upp löv och hundmat och bara allmän kräka. vi gorde rent efter honom och tänkte att vi åker hem direkt. innan vi kom in i bilen bajsade han igen och då också diarré och jag sa att jag tyckte det var blod i det men mamma sa bara åt mig att vara tyst och nu åker vi hem (tack för att hon lyssnade liksom -.-) när vi kom hem sprang jag upp till datorn och sökte på varför valpar kräks och har diarré. samtidigt ringde mamma djursjukhuset igen. det var då det hände. weasly bara la av. han la sig ned på sidan och stängde ögonen och reagerade inte på att man rörde honom eller försökte få liv i honom. han hade gett upp. jag bar upp honom och sa bara argt till mamma '' NU ÅKER VI IN''  när vi kom ned till bilen vaknade han till och spydde galla på sin handduk. vi kom in fort till Bagarmossen och sprang in genom deras dörrar inprincip. (då var han bara allmänt hängig och trött och ville bara sova.)  hon i receptionen gav oss ett rum där vi skulle vänta tills en veterinär var ledig. 1 timme senare kommer sköterskan in och tittar till oss och skriver upp hur han mådde osv. sen gick hon bara. FYRA timmar senare kommer hon in och säger att de fått in två akutfall som alla veterinärer måste gå på, men att de ska skicka en veterinär till oss som antagligen skulle komma om en timme.  det fanns INGEN mat där, och deras maskin bara åt mina pengar och jag blev rentutsagt så jävla förbannad. det kommer in en tant med sin lilla terrier och skriker om att han ramlat och slagit sig, sköterskan tittar igenom honom och konstaterar att han kan gå och verkar må bra så de får vänta som alla andra, då börjar hon skrika och gråta och gorma om att hennes hund måste ha vård nu. men liksom ALLA andra sitter också här med sina skadade djur, hon får väl vänta på sin tur precis som alla andra?? nej då får hon förtur bara för att hon är besvärlig. är det så man ska göra för att komma först? stå och skrika? jag kunde också dragit till med att min valp är döende då det var nästinpå. men nej, vi sitter snällt och tyst och väntar i fyra timmar utan mat och i ett iskallt rum med en hund som blir mer och mer uttorkad utan att någon gör nått.  sen kom en jättetrevlig veterinär till sist in och tittade och kände på honom och han pep och gnydde när hon tryckte på magen, de ville behålla honom över natten och det kom _

_Weasly  amris & papillon 11 veckor vikt: 2.7 kg  _

_Trevliga och fina hundbad i stockholm? _

_23/7 Måndag Så, från och med nu (vare sig ni vill eller ej hihi) kommer jag skriva om W's dagar lite mer ''personligt''.  Weasly's dag började tidigt. Han vaknade 03.50 ungefär för han hade hört katten jama, så han stod och skällde mitt i natten.. *happyface…*  han somnade tillslut om och vaknade istället halv tio (på tok försent) så jag fick slänga mig upp och blötlägga hans foder och sen var det ut med honom på trädgården och stackaren var jättekissnödig, (iofs hände det en olycka inne inatt också menmen)  Weasly fick sin mat halv elva och jag klädde på mig och bestände tillsammans med mamma att vi skulle åka iväg till veterinären och beställa tid för avmaskning och vaccinsprutan.  Weasly fick följa med och innan vi åkte blötlagde jag hans lunch också så den fick tid på sig att bli riktigt grötig som den ska bli. Vid 12 åkte vi iväg och Weasly skötte sig riktigt bra i bilen. vi stannade även till vid djuraffären för att köpa klotång.  Sen kom vi hem, Weasly fick sin mat och vi åt själva lunch och gick sedan ut i trädgården ett par timmar med honom,och nu låg både katten och Weasly lugna intill varandra på altanen (LYCKA!!!)  Nu sover det lilla livet och hans middag är serverad.  Weasly ger nog denna dag 4 tassar av 5 möjliga (bara för att matte var dum och inte lät honom äta djurbajs) thihi xd  _

_Weasly när han blev badad, (vi kunde inte ha honom i duschen) Så nu luktar han jättegott av honung! Idag blir det städning, så Weasly får hålla sig undan! haha skäm iofs men han får se till att inte komma ivägen! ;) Släkt kommer komma klockan 18.00 (varför nu våran familj ska ha släktträffar så sent, med tanke på att alla ändå är lediga..) Ha en bra dag!:) _

_Min lilla plopp precis innan han blev badad, det gick jättebra och han verkade inte bry sig så värst mycket. (skönt) :)  Men nu blir det gos framför TV:n till Tinas Sommarkök! Ha en bra kväll!  _

_Snabbt svar tack. kan man bada och tvätta Weasly med Barnängens tvål med houngslukt? han har varit och röjt i skogen och så hände det som inte får ske..(han ramlade i djurbajs) släkt kommer imorgon så vi måste tvätta honom! _

_. _

_W ute i solen! _

Weasly ute i solen :)

Nu kommer det komma ganska mycket bilder på lilla Weasly, sommarbilder från idag så hoppas ni vill se dom! :)

VÄLKOMMEN HEM!  Nu har han kommit, ligger och sover djupt! han har både ätit, druckit,bajsar,kissat, lekt som en tok.. men ikväll kommer han nog sakna sin mamma och syskon! tur att han har sin lilla ''mamma filt'' :)

malinroth
1

Vilken söt liten gosse! grattis till den nya familjemedlemmen :)

Frida B
1

tror. jag. SMÄLTER. så sööt! ska snart passa en hund som såg ut som din när han var valp, men helt olika raser ;) ska bli såå kul att följa er!

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Maja2
2

Om du inte redan är medlem på blandrashundar i fokus, så gå med där, är ett tips :)

Lathundarna
1

Borde vara olagligt att lägga upp en massa valpbilder. Suget i valptarmen blir ju oliiidligt… Skrattande

[Ronon-m]
1

Vilken urgullig pojke! Honom ska du vara nöjd över :)

Miinto
1

hur söt får man vara :)

[TeamGolden]
0

#1 han är helt underbar! Skrattande

#2 jasså vad kul!Skrattande många som bara ser bilder förväxlar honom med portogisk vattenhund faktiskt Tyst

#3 är medlem där med, men jag vill kunna lägga upp bilder här med! :]

#4  hhah, jag förstår dig!! :D 
bara jag har börjat få ångest över att han växer upp!

#5 han tackar så mycket! Skrattande

#6 olagligt söt! :P

Frida B
0

#7 vattenhund!? :o haha ser inga likheter alls faktiskt ^^

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[TeamGolden]
0

#8 har i ganska många år varit stalltjej på en gård där de födde upp Portugisiska vattenhundar, och själv ser jag faktiskt väldigt stora likheter! 
men han har ju spaniel i sig så vatten är ju lite av hans element, men varje dag blir han mer lik amris! ^^

[Empisen]
0

Fina bilder! Han är så fin din Weasly Skrattande

Frida B
1

#9 hur mycket jag än tittar så ser jag inte likheten.. men jag går bara på utseendet nu :) (om jag ska vara ärlig var weasly mycket sötare..)

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Ztirf
0

Underbart söt! Man vill ju bara gosa i all evighet med honom :)

[Highonbluetomorrows]
0

Supersöt kille. Ser lite ut som en svart cavalier king charles.

Vilken sorts cocker är hans mamma/pappa, amris eller engelsk?

rebz
1

Gud vad söt han är! Blir så sugen på att skaffa valp! Borde ha en varningstext i inlägget, man blir farligt valpsjuk!! :P

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

russin
0

SötnötGlad

joheck
2

Vilken sötnos! Helt underbar! Synd att han ser mest ut som en amris säger jag som är stolt ägare av två pappisarFlört.

sofiek90
6

Vilken goding! Skrattande

Varför skulle du inte kunna lägga upp bilder på honom här på HiF? Hade det varit RenrasigahundariFokus är det väl en sak, men här är väl alla hundar välkomna? Även om många här inte gillar blandraser..

MVH

Sofie

Dellanella
0

Awwwwwwwwww JAG DÖR SÅ SÖÖT :D

Puss :*

htt
0

Han är helt underbar! :)

thildatessie
0

Underbart söt! GRATTIS Skrattande