Stolt!
Har varit så stolt över både mig själv och halvhunden Bernhard (min farmor och farfars hund, har honom minst en gång i veckan så jag kallar honom halvhund) den senaste tiden, han har varit så duktig! har honom alltid lös (vilket hans ägar inte kan ha för han lyder inte dom) och senast kom det en dam och sa att hennes son var hundrädd och bad mig hålla in hundarna (hade två då). kallade in bernhard som hade halkat på efterkälken och han kom som ett skott till mig, brydde sig varken om mamman och sonen eller fåglarna som flaxade precis intill :) jag fick till och med en komplimang av mamman eftersom jag hade sådan pli på bernhard :)
och idag när jag gick hem med honom gick min kompis mamma förbi med deras ängsliga och lite agressiva collie förbi, jag sa åt bernhard att sitta still vid min sida (han var lös) vilket han gjorde! det hände även en liknande sak efteråt men då var det en av bernhard bästa hundkompisar som kom förbi, och han kände ägarna väl. men även fast han såg dom och ägarna kallade på honom, väntade han på min frisignal :) även dom var imponerade av vilken pli jag hade på honom :) jag är så stolt för dig lillgubben!
var bara tvungen att skriva av mig lite, är ju så stolt över honom!
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Vad kul att höra. Man blir ju alltid glad och stolt när man har en uppmärksam hund som lyssnar på en :)
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se
Åh vad kul att höra :)
Vad duktiga ni är! Har du några bra träningstips?
#1 ja, speciellt när han inte brukar lyssna så på andra :)
#2 ja, tack :)
#3 tack :) nja, det är väl bara att inte bli arg när hunden inte lyssnar, utan ignorera och berömm när hunden gör rätt. lita även på hunden till 100 procent om du tror att hunden klarar "utmaningen" :) ha även med mycket godis eller en rolig leksak, och börja promenaden/träningsstunden med någonting roligt och lätt, jag lät honom hoppa upp på saker och över saker eftersom det är det bästa han vet :)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)