Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 810 ggr
me_minie
0

Skk...

Sitter å funderar.. Finns de någon här som är duktig på stamtavlor m.m.?

Min nya valp har blivit "lovad" en stamtavla,alltså han är utan just nu.. Hans mamma är norsk lika pappan.. Båda dom har norska stamtavlor m.m är även testade å blod typade.. 

Norsen som sålde valpen,har flyttat till svergie å vill få in sin tik så hon får svensk stamtavla,å får hon svenskstamtavla får min valp en stamtavla.. Hur kan man göra? skk är hm.. ja.. . Lite seeg…

AnneN
0

Jag vet inte själv vad som gäller men testa ringa skk:s kansli på 08-795 30 00 dom kanske kan hjälpa dej att få svar på dina frågor. Om det inte är någon annan här inne som vet

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

me_minie
0

Har pratat med skk å dom värkar inte vara direkt hjälpsamma.. suck…

AnneN
0

Äsch då de va ju mindre bra. Testat att maila dom också? Ibland får man bättre svar via mailen än telen.

_**/Mvh Anne

me_minie
0

Ska testa.. Hoppas dom vill hjälpa..

AnneN
0

Håller tummarna för att du får den hjälp du behöver och för att din valp ska få sin stamtavla

_**/Mvh Anne

IdaJ
0

Kan du inte få en norsk stamtavla och sen föra över hunden själv? Om föräldrarna inte är reggade i skk måste de ju vara reggade i norska kennelklubben och då måste du väl kunna få en stamtavla därifrån?

me_minie
0

Jo jag tänkte be uppfödare´n göra så…

Faxlin
0

Att få en svensk stamtavla på en norsk hund är inte möjligt mig vetande., Men hur är det. Är valparna födda i Sverige?
Har hon skickat in alla papper till SKK. Då ska hon ha fått stamtavlorna från SKK innan valparna var gammla nog att säljas. SKK är snabba med sina stamtavlor. Men hon måste vara medlem i SKK.
Är hon det? Eller var det när valparna föddes?

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

zeretki
0

Men om du får norsk stamtavle och skickar till SKK? Så länge den kommer från Norska kennelklubben och ser OK ut så förstår jag inte vad problemet skulle vara? :) Eller så är det så att det krävs nåt annat för att ha svensk stamtavla…

SaraC
0

Min hund har stamtavla från Italien, men den och han är reggade i SKK ändå..

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

me_minie
0

jag har mailat Nkk å hoppas på svar därifrån,min valp har ingan stamtavla just nu varken norsk eller svensk,då norsken ska regga tiken till svergie å tänkte göra svenska valpar av dom,(fattar nada jag just nu) Men föräldrarna har stamtavla så jag ska få ägaren å fixa mig en norsk stamtavla.

Mvh matilda

zeretki
0

Jag förstår nog inte riktigt heller. Varför har din valp itne en norsk stamtavla?? Det går väl inte att göra en hund svensk hur som helst?