Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 942 ggr
[DvärghamsternArvid]
0

Hundgodis ✰ ツ

Är det någon som har ett bra recept på hundgodis ? ✎
Jag och min hund skulle vilja testa några ! ❤

_Här har jag ett recept på hundgodis ! _ HundpannkakorGör en vanlig pannkakssmet, men uteslut salt och socker!!!
Byt ut mjölken mot a-fil eller låglaktosfil.
Riv ner blodpudding i smeten och grädda som vanliga pannkakor.
Tänk på att använda så lite matfett som möjligt så blir det inte så onyttigt.

// Nathalie och Dexter ☀

Maja2
3

Fast mjöl är inte vidare nyttigt heller :)

teezan
2

läste en hundtjejs blogg, faktiskt hon jag ska gå på hundkurs hos och hon har lagt upp en del:

man kan skära korv i bitar och lägga med hushållspapper under och över och köra i micron på full effekt i 5 minuter eller längre beroende på hur torr man vill ha den. kladdfritt! kycklinghjärta, blodpudding och köttbullar går också bra :)

man kan också klippa till bacon och köra i micron tills de blir krispiga och torra.

man kan också göra egna torkade kycklingbitar!

där använder hon sig av kycklingfilé som man skär , lägger på en ugnsplåt med bakplåtspapper och har i ugnen på ca 80 grader i 4-5 timmar och låter ev luckan stå på glänt. man kan lägga bitarna på hushållspapper efteråt så det rinner av vätska. sen kan man dela ännu mer om man vill!

man kan också lägga ut blodpudding i tärningar på en plåt och ha de inne i 75 grader tills de torkar. exakt tid har hon inte skrivit ner :)

fanns ett recept på ost och vitlöskex. gå in på sandrashundcenter.se och klicka på bloggen om du vill kika :) jag harinte testat att göra dessa men kommer göra det då jag tycker det kan bli dyrt med hundgodis ibland !

Maja2
0

Torka kött, kyckling, lever, blodpudding (men kolla innehållsförteckningen, finns många sorter med onödigt socker i)

Köttbullar ger jag bara om jag gjort dem själv, så att de är utan lök.