stort asgarv!!!

*ASG* Det finns ju otroligt okunniga människor
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Hihihihi
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
usch, vad ledsen jag skulle bli..
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nja dom gånger jag råkat ut för liknande saker själv så har jag mest blivit förbannad och skällt ut folk för att dom är så ignoranta
_**/Mvh Anne
men de finns liksom inte ens en likhet.. så otroligt dumma vissa folk är!
Ecko blir ju ofta kallad pitbull eller kamphund.. börjar vänja mig. Men blir lika ledsen varje gång jag hör K ordet.
När jag var ute med honom en kväll stog de ett gäng med tre "vanliga" hundar.. när jag gick förbi sa dom högt och tydligt "jaha och där går en såndär kamphund igen, jag skulle aldrig kunna skaffa en sån" och alla instämmde. Jag blir ledsen och arg på samma gång. har lust att förälesa för dom eller nått.. hatar människor känner jag:( jag är så jäkla svag me..
Man kan inte annat en att skratta….vilken rugguggla =D Hade det varit jag hade jag nog frågat tanten om det brunnit i huvudet på henne ;)
Lisette du skulle bara sagt åt dom -att det är ju tur att ni inser er begränsning för ni skulle aldrig klara av den här farliga hunden ;) Och helst av allt skulle du ställt dig framför dom och gett Ecko en riktig smällpuss på nosen =)

Med alla 3 schäfrar vi har så har det hänt att folk frågat om de är renrasiga.
Hallå! Alla vet väl hur en schäfer ser ut. Eller…
Närå!
Nickie fick vi ofta, ofta frågan om hon var renrasig pga att hon var så liten. Men så liten var hon inte. Hon höll sig iaf inom rasstandarden.
)
Med Crim var det tvärtom. Hände att folk undrade om han var renrasig för att han var så stor och grov, och hade ett slappt öra.
Även Arras har jag fått frågan om han är renrasig.
En tantis med en minivovve undrade om han verkligen var renrasig för att han var lite grå i pälsen *suck*
Och jag har faktiskt blivit lite irriterad varje gång måste jag erkänna.
Ja, har man en Kerry Blue Terrier så är det VÄÄÄÄLDIGT sällsynt att folk vet vad det är för ras. *asg* Shnauzer, Pudel eller blandning mellan Schnauzer o Pudel är vanligast. :)
Men jag vet ju att dom är rätt ovanliga så jag bara rycker på axlarna. Men gud så glad man blir när någon frågar "Är det en Kerry Blue Terrier?" ! Då har dom oftast haft en sån själva. :)
Min bichon frisé har blivit kallad för pudel och det kan man ju kanske vänta sig.. men jag blev rätt förvånad när min hundtränare kallade honom för det!! Dessutom kallade hon min kompis irish softcoated wheaten terrier för blandis! Efter det var det lite svårt att ta henne på allvar, haha.
Mina blandisar blir inte så ofta misstagna för att vara nåt annat, har hänt att folk frågat om dom är border collie. ^^ Joxa är ju ändå 50%BC så helt befängt är det ju inte men jag tror dom flesta bara gissar pga deras färg.

har blivit anklagad flera gånger både nu med Velvet och förr då jag hade en gul jaktlabbe för att ha livsfarliga kamphundar! haha en labbe som älskar allt och alla och lilla Velvet som jag har fått träna att inte ta godisarna så försiktigt då hon är så försiktig så man måste peta in godisen i munnen för att hon inte ska tappa den =P
_**/Mvh Anne
Haha folk är ju inte kloka!! Labradorer som kamphund.. det här har verkligen gått för långt! Det här är en av anledningara till att jag trivs så bra i Kiruna. Hundar är otroligt accepterade där, vilket iofs inte är så konstigt då det finns typ dubbelt så måga hundar som människor där! :D
Det finns några am.staffar och några pitbullkorsningar där och dom kanske går under benämningen "kamphund" men annars har jag aldrig hört nån kalla nån hund för kamphund. :) De flesta i Kiruna har nog greppat att en kamphund är en hund som är tränad för att slåss.
När jag flyttade ner till Umeå blev jag nästan chockerad av folks syn på hundar! Jag har nästan alltid mina hundár lösa och möter vi nån ser jag till att dom går fot (inte för att hundarna skulle gå fram till nån) och tycker såklart inte att dom ser det minsta skrämmande ut.. men så möter man folk som nästan klättrar upp i ett träd när dom ser hundarna och säger åt en att koppla dom.. det är heeeelt annorlunda. Och ungar skriker och springer åt andra hållet..
(I Kiruna blir folk imponerade om man kan ha hunden lös) ^^

Det jag skrev om i inlägg #10 hände då jag bodde i Skelleftehamn, nu när jag bor i Lule så kommer folk fram och frågar om dom får hälsa på den söta hunden (Velvet) och sedan när dom frågat och fått veta vad det är blandning så tycker dom bara att hon är så fin och ser så snäll och klok ut =) Så det kan vara stor skillnad beroende på vart man bor.
_**/Mvh Anne
Ja verkligen :) Hejja norrland ;)
Lotta: haha.. jaa de var en bra ide.. bara be om en kram så ecko lägger upp sina tassar på axlarna och kramar om honom.:)
Egentligen är de inte så konstigt. I Norrköping skaffar fler och fler ungdommar amstaffs.. Har sett hur många unga killar som helt nu i parken som använder dom till penisförlängare. Ett gäng skrek att jag skulle komma och hälsa med ecko (dom hade alla sina hundar med) Men skrek tillbaka att ecko HATAR hanar:P orkar inte beblanda mig med sånt folk. Så de är ju rätt svårt att visa att just ecko ÄR snäll.
Idag väntade en tjej och kille med ett barn in mig när jag kom på promenad. Dom hade en liten valpis, tror de var en flat. Dom fråga om dom kunde hälsa och ecko blev överlycklig att få hälsa på en hund igen. Dom hoppa runt och tjejen och killen sa hur vacker ecko var. Att dom direkt såg DOGON i honom:) hehe.. Och deras lilla son gick och klappa ecko på huvudet och lite överallt:) ja gud vad farlig ecko är! Som ger barn pussar. DÅ skulle någon ha sett oss

Har varit med om en liknande sak när jag var hundvakt åt min kusins hund, är en labrador, har vunnit lydnadstävlingar och så.. så.. liksom, äh.. ;)

Tycker inte alls det ser ut som en schäfer, men vad är det för ras?
_**/Mvh Anne
#17 Haha nej det tycker inte jag heller x'P men han är 25% västgötaspets, så kan tänka mig att det är de ^^ är också 50% paillon, 12,5% griffon och 12,5% pudel ;)

Haha vilken blandning men söt var han iaf =)
_**/Mvh Anne
haha jaa xp o ettrig är han, men urgullig ^^

liten å ettrig =)
_**/Mvh Anne
min hund joel kallar alla för PUDEL å de är en puli
#16 han va väldigt söt =D
#23 åh tack xD *stolt mamma*