* Vi som har pudlar!
_Vad har ni för Pudel?
_
Namn:
Storlek:
Ålder:
Uppfödare:
Fritiden? (Utställer, hur har det gått?).. (Agility, hur har det gått?) … m.m.
Vilka mål har ni haft detta år? Gick dom i uppfyllelse?
Målen för 2010?
Övrigt!
(Lägg in en/flera fina bilder på din snygging!!)
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
_Vad har ni för Pudel?
_
Namn: Madness Every Day's Hope "Chabo"
Storlek: Pudel, STOR
Ålder: 2008-07-28
Uppfödare: Madness Kennel, Carina Nordsten.
Fritiden: Debuterade i utställning den 11 oktober 2009. Vi blev BIR och HP. En bra start i karriären. Lydnadskurs går vi på bruks. Blodspår, spår och sök gör vi också på fritiden, det gillar han stort.
**Vilka mål har ni haft detta år? Gick dom i uppfyllelse?
**Målet för 2009 var först och främst att få en hund, och det fick jag! - Tack min älskade mamma! Så den 5 april kom 8-9 månaders storpudeln hem till oss! Vilken lycka. Den 3:e april var vi och kollade på han, den 4:e april bestämde vi oss för att köpa han. Den 5:e april var vi och hämta han! Vilken lycklig tjej jag var (och även nu!!)
Sen hade jag ett litet mål var att starta i en utställning så den blev av nu den 11 oktober 2009.. Då blev vi BIR och HP! (Överlycklig!)
Sen att prova på lite olika saker för hunden har vi också haft som mål. Blodspår, spår och sök! Han älskar verkligen nya utmaningar!
Målen för 2010
* Ett lärorikt år med lycka och nya utmaningar..
[ ] Starta i fler utställningar
[ ] Prova på Lure coursing - Han är snabb! Så se upp!! =)
[ ] Utvecklas tillsammans
[ ] Starta i lydnad och spår
Så här ser det ut just nu! Nytt år, nya möjligheter!
Övrigt:
Han visar en stor vilja till att lära sig saker. Alltid lika nyfiken på nya uppgifter. Han tar livet med lycka, alltid glad och helt underbar. - Visst lät det skönt.
Han är den här explosiva killen, mycket energi och alltid på språng. Vilket vi gillar, vi är ute ofta med han på cykelturer, joggingturer, långa och fina promenader. Agility är något han älskar också! Han hoppar otroligt bra. Han är i mina ögon en drömhund.
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
# 3. han taggar med att ha håret i munnen! haha
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se

Namn: Kaseths Inu's Black Kasindra
Storlek: Pudel, Mellan
Ålder: 7 månader nästan precis
Uppfödare:Bitte Hogstedt
Fritiden:Har debuterat i utställning. Gick över förväntan med BIS, BIR, Bästa valp och HP. Jag tränar även en hel del trick eftersom hon är så grymt lättlärd. Hon har testat på vissa hinder i agility men jag tog det bästa beslutet någonsin. Att låta henne få vara valp och inte pressa henne för mycket. Det som faktisk har gått bäst mot all förmodan är Lydnaden, spår och sök. Sindra och jag tränar förövrigt inte så mycket eftersom jag vill att hon ska kunna vaa passiv. Vilket hon har svårt för
Vilka mål har ni haft detta år? Gick dom i uppfyllelse? Första målet var att få hem henne och få henne att trivas med oss. och det är uppfyllt:) Sen är som jag ännu kämpar med få hene till en lydig valp men att hon behåller sin motor och livsglädje
Målen för 2010? Eftersom sindra kommer att få lov att tävla i agility när säsongen är över så kommer jag att köra på med utställning och lydnad. ev. freestyle men jag har inga tävlingar inbokade mer än utställningar. Det som gäller nästa år är att fokusera mycket på träningarna och gå många kurse
Namn: Oliver
Storlek: Mellan, dock en liten mellan :)
Ålder: 1år och 6 månader
Uppfödare: Privat
Fritiden: Vi tränar mest freestyle på fritiden och det tycker han är hur kul som helst! Sen tränar vi nog mest på att uppföra sig lugnt och sansat ;-)
Vilka mål har ni haft detta år?
Målet vi hade var att starta i freestyle klass 1, men vi har inte haft tid till det! Och nu i vinter startar ingen klass 1 i Stockholm så vi får vänta med att tävla till nästa år! Jobbigt :P
Målen för 2010?
[ ] Tävla i klass 1 (freestyle)
[ ] Tävla i klass 2 (freestyle)
[ ] Tävla i parklass (freestyle)
[ ] Börja träna in lydnadsmomenten ordentligt
[ ] Tävla i lydnad
Sen vill vi utbilda oss mer så att jag kan hålla fler kurser!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Namn:Thunder Whips never walk alone (Chippen)
Storlek:Mellen Pudel
Ålder:1 år och 5 månader
Uppfödare:Ewa Öhman
Fritid:Vi tränar agility mycket och det älskar han och tränar även lydnad.
Vilka mål har ni haft?
Våra mål har varit att bli säkrare på agility plan och börja träna in lydnads momenten och det har gått jätte bra.
Mål för 2010?
Är att vi ska våga oss ut på både agility tävlingar och lydnas tävlingar och nöta in det sista med lydnads momenten och att vi ska få en ännu bättre relation med varandra!!

Namn:Thunderwhip's whitout a stop (KIWI)
Storlek:Toy
Ålder: 4år och 1 månad
Uppfödare:Ewa öhman
Fritiden? Tränar lite vardagslydnad på hemmaplan, har varit på ngr inofficiella utställingar med hyffsat reultat, har varit på 1 officiell med sämre resultat. Har bara haft henne i drygt ett år.
Vilka mål har ni haft detta år? Att vara med på några utställningar och ha valpar, båda har uppnåtts!
Målen för 2010: Att få en valpkull som oxå bir hennes sista, sen ska hon pensioneras:)
Övrigt! Min allra bästa vän!

Namn:Thunderwhip's The right stuff (SOYA)
Storlek:Dvärg
Ålder:4år 1månad ca.
Uppfödare:Ewa Öhman
Fritiden? Har varit på 2 officiella utställningar första med en 2:a och andra med en 1:a men mycket bra kritik, hon behöver träning.
Vilka mål har ni haft detta år? Vi lånade hem soya för en klippkurs i mars i år men hon blev kvar, målen var några utställningar vilket hon har nått men oxå att få valpar men hon gick tom.
Mål 2010: Utställningar och valpar.
Övrigt:Mammas hund!

Det var många som har samma uppfödare !!

Jaa :)
Namn: Holmsunds Fresh Prince (Prinsen)
Storlek: Storpudel
Ålder: 12 ½ drygt (i sommar 13)
Uppfödare: Ann Engelbrecht
Fritiden? Sover mest hela dagarna nu. I unga år var han tokig i rådjur och fåglar (såklart..) Har ställts ut som 8 mån valp tillsammans med 1 åringar och blev placerad 2a. Bedömd som mycket vacker Pudelhanne..
Vilka mål har ni haft detta år? Gick dom i uppfyllelse?
Målen för 2010?
De enda målen är att han ska ha ett så bra liv som möjligt nu när han är stelare och tröttare. Att han får en fin sista tid.
Övrigt
Han är bästa vännen, min Gammelman. Sedan 6e klass har jag haft honom. Underbar med barn!
#13 fin han är =)
en här på området har en storpudel som är 16 =)
Ooh 16 år? Satan, det var rejält. Haft ett fint liv med tur (inga sjukdomar?)
#16 jag har iallafall inte hört om att han haft några sjukdomar =P
#17. Tjusig!! :)

* Uppdaterar med en bild på min herre!
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
Vi har blivit med Pudel :)
Vad har ni för Pudel?
Namn: Team MoDickens Te Amo Emmi
Storlek: mellanpudel
Ålder: född 30 okt 2010
Uppfödare: Team MoDicken
Det är vår första hund! Så vi är lite noviser. Är taggad att lära mig att klippa pudelklippning. Emmi kommer troligtvis att ställas av uppfödaren. (själv brukar jag jobba på utställningar med att sälja grejer)
Namn: Astelita Forest Dragon kallas för Enja
Storlek: Dvärg
Ålder: 8 mån
Uppfödare: Astelitas kennel
Fritiden: Är utställd inoff med BIM och HP omdömme "Vackert huvud och uttryck.Välformade ögon.Bra hals och överlinje men aning lågt ansatt svans. Korrekt vinklad fram och bak.Rör sig väl för åldern. Trevligt temperament!" (6 mån var hon då)
Framtiden hon ska ställas ut mer. Och ska förhoppningsvis bli avlestik. Jag kommer träna henne på agillity och lite annat. Det beror på vad vi trivs med.
Övrigt: Är fodervärd.
_Vad har ni för Pudel?
_
Namn: Thunderwhip's Fabella, Alice
Storlek: liten mellanpudel
Ålder: 28 oktober 2002 - 3 augusti 2012
Uppfödare: Ewa Öhman
Fritiden: Vi har både tränat lydnad, sök och agility med vår duktiga och fina tjej! Ställt ut ett par gånger också.
Övrigt: Den 3 augusti 2012 fick vi med stor sorg i hjärtat ta beslutet att låta vår lilla tjej somna in på grund av att hon hade väldigt, väldigt svår Artros sedan flera år tillbaka. Hon var en så pigg och glad tjej, Artrosen till trots. Och hade hon bara fått vara frisk i från den så hade hon kunnat gå riktigt långt inom allting hon tog sig för.
Med detta inlägg hoppas jag på att få kontakt med andra som har eller har haft hund från Thunderwhip's kennel, med Ewa Öhman som uppfödare. Skulle vara riktigt roligt och spännande att få veta hur det gick för de andra valparna i samma kull!
Sprid gärna detta vidare! :)
#24 Kika in på pudel.ifokus.se :)
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg