Hur göra mysig bädd i buren?
Det finns vissa som har en bilbur som bädd till sina hundar (givetvis en öppen bur, det ska ju motsvara en sådan här ungefär) och jag undrar lite över tips till hur man gör en sådan bädd så mysig som möjligt?
Vi tänkte att man kanske köper någon sorts dyna/madrass som botten, och sedan lägger i en liten filt så att hunden kan böka runt om den vill. Vad för dyna/madrass skulle ni rekommendera? Vad för filt, för att inte ge statisk päls? Och hur gör man för att täcka buren så att det inte ser ut som ett fängelse utan som ett snyggt och mysigt krypin?
När jag hade hund så sydde jag som en slags kudde och fyllde med dun från två gamla dunkuddar som jag klippte sönder och sen så sydde jag ett överdrag till buren som gick över 3/4 av buren så det ändå skulle vara lite öppet. Han trivdes jättebra i sin bur och la sig i den varje gång efter vi varit ute och promenerat,, hoppas du förstår hur jag menar, är jättedålig på att förklara och har ingen bild heller. :P Jag sydde av gamla lakan som vi hade över. :)
Jag vet inte vad du har för hund men jag har korthåriga dom älskar täcken så jag använder det med ett påslakan lätt att göra rent o vika på olika sätt vill dom bädda får dom lätt till det…
Allvar har sin egen "man cave" i vår MIM dubbelbur strlk L, en tjock dyna att ligga på och en filt över så är han helnöjd. Sover hellre där än hos oss i sängen 
#1. Jag förstår vad du menar. Tyvärr är jag dålig på att sy. :P Vad sydde du överdraget av (material)?
#2, Ah så att man bara behöver tvätta påslakanet sen? :)
#3. Vad har ni för dyna typ?
4# överdraget sydde jag ihop ett fleecetyg och sen hade jag ett gammalt lakan på insidan mot buren.. :) Jättesimpelt att sy, bara sicksack sömmar. :)
Hahaha - jag funderar på att sy ett typ spjälsängsskydd att sätta i bilburen. Just för att dom ska kunna ligga mjukt även om dom liger mot själva buren
Har dock inte kommit så långt än, då jag glömmer bort det - men ska fixa tyg framöver då jag ändå ska sy en sovtunnel.
Inomhus har mina en ihopfällbar tygbur att mysa i om dom vill. Jag försöker ta bort den med jämna mellanrum, men då protesterar den yngsta vilt
inte så ofta dom sover i den, men den är kul att busa i ! Tygburen är ju dessutom mjuk.
#4 En sån här.
#4 ja jag tvättar klart filten o täcket i då o då men det underlättar massa plus att dom gillar fluffet av mer tyg..
Spjälsängs skydd klinar det en klocka om … det är någon här som tipsat i en annan tråd tror jag!!
Lyckat till !