Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 1583 ggr
Madddeee
0

rädd för andra hundar?

hej, när jag och min hund är ute och går , och vi möter en hund så börjar hon skälla som en galning och reser raggen. ibland skakar hon också, betyder de att hon är rädd då? hon brukar få gå fram och hälsa och då drar hon bak öronen och vill typ busa, vad kan detta betyda? tacksam för svar skulle verkligen behöva tips på hur man får henne att sluta.

[Forest]
0

Vad är det för ras du har? hur brukar du träna henne, kan hon hålla bra kontakt med dig? Jag skulle tipsa dig om skvallerträning det kan ta lite tid inne på blandrashundar finns bra artikel + filmklipp om skvallerträning.  En annan bra sak är att man ska träna på kontakt med sin hund, när man kan det så ber man någon + hund att ställa upp som träningshjälp. Då tränar man sin hund på hålla kontakt fast det finns störningsmoment (=den andra personen + hund) sen arbetar man sig närmare o närmare den andra "störningsmomentet" men gå inte för snabbt fram i träningen, bättre belöna när det går bra än att det går åt fanders igen. Att hon visar att hon vill leka och gör så här är pga hon är osäker, hon visar sen genom hälsa att hon vill leka och är en snäll hund.

Madddeee
0

de är en hälleforsare. vad är skvaller träning?

Lathundarna
0

Tycker mer det låter som en reaktiv hund än en rädd, med tanke på att hon sedan är ok med att "hälsa" och kan bjuda in till lek. Men är ju omöjligt att säga utan att se.

Maja2
2

Skulle inte tolka det som rädsla, snarare upphetsning förmodligen blandat med lite osäkerhet.  Hur gammal är hunden?

Jag skulle träna på att hunden helt enkelt ska ignorera andra hundar, dvs lära den att man passerar bara.

Madddeee
0

okej hon är snart två år

[Forest]
0

5 2 år har hon vart så här länge? Hur ofta brukar du träna med henne o vad gör ni, hur ser eran dag ut?

Madddeee
0

hon har varit så ett tag , just nu trännar vi på att komma på kommando, gå fot vilken hon är väldigt dålig på, men de börjar bli bättre , när vi möter hundar så tar jag direkt fram en godis håller den framför nosen och till slut så fokuserar hon bara på att få godisenSkrattande

monstermash
0

Är det allt du tränar med hunden, ingen aktivering som agility eller hjärngympa som tröttar ut henne alls?

[Forest]
0

7 gör du inte mycket annat så är mitt tips att aktervera henne mer, det är ändå en jaktras detta jagar ni oxå med henne? hur mycket mortion ger du/ni henne varje dag?

Madddeee
0

Jo agility tränar vi men inte just nu, eftersom att hon har oppererat magen nyligen , hjärn gympa kör vi också med. Vi jagar inte med henne,

[Forest]
0

10 aha är hon opererad ja då föreslår jag spårning :) hoppas hon repar sig o blir bra i magen efter oprationen.