Hundar iFokus

Hundar

Etikettträning-och-inlärning
Läst 2134 ggr
Haztparken
2

Lära Halta

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!

Vill ha lite tips om träning! :)

Det är så att jag håller på och lära min storpudel Dafne att halta och hittills har det gått bra :)

Hon vet att hon ska lyfta tassen och när hon ska ta ett steg framåt är jag lutad över henne från min vänstra sidan och stöder med min vänstra hand hennes vänstra framben under benet där jag håller handen medan jag lockar henne att ta ett steg framåt, när hon då ska ta ett steg stödjer hon med hennes ben på min arm, detta för att jag ville att hon ska förstår principen och nu har hon fått in den och vet detta,

nu till det svåra, hur får jag henne att kunna ta ett steg utan stöd? För så fort jag inte har armen där tittar hon sig omkring när jag försöker locka fram henne och krafsar med tassen mot mig och tar istället ett "vanligt" steg framåt.

Så hur får jag henne att kunna hålla kvar tassen uppe? Vet ju att det är onaturligt för hundar att ha det så så hon måste ju träna upp det lite men vill veta vad jag kan göra för att hjälpa henne? :)

htt
0

Vet att det tricket fanns med i lek och aktivera-tidningen som härliga hund gav ut nyss, ska se om jag har tidningen i närheten så kan jag försöka referera :) Om det inte var där du såg tricket?

Haztparken
0

#1 Skulle varit toppen!

Nej jag har inte läst den :)

htt
0

Tror den är i bilen, men kan skriva ner vad som står i den ikväll :)

Haztparken
0

#3 Tackar, ingen brådska! :)

EmelieKelly
0

Vill också lära min hund det men tipset i härliga hund gav mig inget… Dom skrev att man typ skulle göra vacker tass och sedan klicka när dom håller tassen uppe längre stund (?) men det går lixom inte…

Mvh Emelie och hunden Kelly Skrattande

www.soderhund.wordpress.com

Haztparken
0

#5 Jag såg det på en youtube video men för de första e min hund inte ens inklickad än.. :P

Men jag tränade lite på vacker tass och berömde henne efter längre stunder så hon höll tassen uppe längre, men annars tränade jag som så som jag beskrev i #0 där jag stöder hennes tass :)

Michaela-N
2

Låter som ett kul trick, samtidigt som jag inte vill att min hund ska börja bjuda på tricket som han gör med mycket av det jag lär, med risk för att inte märka det om det skulle bli så att han skulle halta på riktigt…

Haztparken
0

#7 Jo det tyckte jag med! :)

Har man en hund som din så kan jag hålla med om att det kanske inte är så smart att lära just detta trick då ^^

Haztparken
0

Putt, fick inget svar! :P

[schäfernronja]
0

Jag försöker också lära in detta på min hund, hon vet att hon ska stå upp och hålla upp högertassen men försöker nu få henne att hålla tassen i luften en längre stund men vill också veta hur man sen ska lära hunden att gå med tassen i luften :P

Haztparken
0

#10 Jo de e de kluriga :P