fradga, bubblor & slemigt i munnen
Var ute i ca 2 timmar i skogen idag med hunden & en kompis med dennes hund. MIn hund är en sk. ätare. Äter allt. Så idag blev det ko skit.Säkert något mer som jag inte såg.
Väl hemma efter en dusch(rullat sig i bajs) så började han fradga & "blåsa bubblor". Även slemmig i munnen. han har druckit & ätit lite. Diarre har han oxå. Men han har diagnosen magkatarr & har diarre regelbundet. Nu ligger han bakom mig & suckar. TRoligen har han ätit något mindre olämpligt. Ska jag ringa in till vetten eller kan jag avvakta lite. Han smackar även med munnen
Detta är en kille som blir sjuk regelbundet pga magen.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Du ska absolut ringa till veterinären..
När en hund "blåser bubblor" av allt slem/fradga, så står något väldigt fel till!
Ring o rådfråga!
Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.
Kontakta veterinären. Det låter som om din hund bitit en padda vars gift kan döda en mindre hund.
har pratat med vetten & de misstänker oxå en padda. Vi har gått på en spång som gick över grunt vatten med vass där hundarna har sprungit. Fick rådet att skölja munnen & ha koll på tandköttet. Om ingen skillnad blir på någon timme skulle jag ringa igen.
Tandköttet ser fint ut & det fradgar inte längre. MIn lilla skit väger 46 kg.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Okey, då är han/hon inte så liten….
Hoppas det går bra. Lycka till
han får iaf ingen mat förrän jag ser någon skillnad ordentligt. Ska skölja munnen igen på han. detta är tyvär min kille i ett nötskal. Måste ta allt i munnen. Kan tro att han är en valp & inte 4 år.
…………………………………..