Väga och mäta
Var ett tag sen jag vägde och mätte Bino. Så idag när jag är hos mamma så passade jag på, då hon har våg och måttstock. Alltid lite svårt att mäta exakt mankhöjd själv, speciellt med all hans päls, men har en bra teknik så brukar gå bra. Han är ca 34,5cm i manken och väger 7,2kg :). Mamma trodde han skulle väga ca 3-4kg. Hon är tokig! :P Har ni mätt & vägt era hundar på sistone? Skriv gärna vad hunden heter, ras, ålder, kön, mankhöjd och vikt. Vore kul att se hur det skiljer sig bland alla hundar. Bino Ras: Japansk Spets Ålder: 2 år (fyllde 22 juni) Kön: Hane Mankhöjd: ca 34,5cm Vikt: ca 7,2kg
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se
Här kommer lite trivia om min vovve Zeus. :)
Namn: Zeus
Ras: Toypudel/chinese crested dog
Ålder: 7½ månader
Kön: Hane
Mankhöjd: ca 33 cm
Vikt: 2,7 kg
Zeus är en väldigt tunn, späd liten hund med långa ben och fluffig päls. Därför tror många att han väger mycket mer, upp till 5 kg, men hans beräknade vuxenvikt är ca 3 kg.
MVH Henrika
Sajtvärd på HBT iFokus
Hugo
Ras: Portugisisk vattenhund
Ålder: 5 år
Mankhöjd: ca 55 cm
Vikt: ca 25 kg
Eros
Ras: Japansk Spets
Ålder: 13 år
Mankhöjd: 39 cm
Vikt: 10 kg
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Allvar
Kelpie
Hane
52 cm hög (över rasstandard)
18,5-19 kg
Valentin
Ras: Boxer
Ålder: 15 månader
Mankhöjd: 63 cm får jag det till. Om det stämmer vet jag inte.
Vikt: ca 28-29 kg
Nu var det länge sen jag vägde Valle. Senaste gången var när vi var till veterinären för 1-års sprutan och då vägde han 27kg. Skulle väga i samband med röntgen men då var deras våg trasig. Men 28-29 kg borde han väl väga.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Namn: Enja
Ras: Dvärgpudel
kön: Tik
Mankhöjd: 31cm
Vikt 4.6kg
namn: Donna
ras: toypudel
mankhöjd 27cm
kön: tik
vikt 2.9kg
Vägde faktiskt mina killar igår senast! Brukar göra de ca 1 gång i veckan för att ha koll :)
Mogge
Ras: Chinese Crested Dog
Ålder: 18 månader
Mankhöjd: ca 32 cm
Vikt: 5,6 kg
Uno
Ras: Chinese Crested Dog
Ålder: 6 månader
Mankhöjd: ca 31-32 cm
(har inte mätt manken men han är ungefär lika hög som Mogge)
Vikt: 5,4 kg
**Ivana
**Ras: Borzoi
Ålder: 2 år (och 3 dagar för att vara exakt född 9/8-10)
Kön: Tik
Mankhöjd: 73
Vikt: ca 24,5 kg
Tesla
Ras: Borzoi
Ålder: ca 5½ månad (född 23/2-12)
Mankhöjd: 65
Vikt: ca 20,5 kg
Kan ju tillägga att Ivana lider av inappetans/foderleda och lär förbli "liten", jag önskar att jag hittat färskfoder när vi fick hem henne som 5 månaders valp. Fast sen har Tesla betydlig större föräldrar än vad Ivana har och inte alls samma problem med att få muskler som min älfre fröken har. Vet inte hur mycket skillnad det syns, bilden är ett par veckor gammal.
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
Evi
Ras: Staffordshire bullterrier
Ålder: 1 år, 2 månader (f. 110603)
Mankhöjd: 42cm
Vikt: ca 17kg, dock lite ur form pga stundande löp. Väger i vanliga fall 18.5kg.
Grim
Ras: Staffordshire bullterrier
Ålder: 2 år, 4 månader (f. 100412)
Mankhöjd: 39cm
Vikt: ca 16.5kg.