Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 895 ggr
Ninnii
0

Varför detta ständiga bajsätande!

Jag har ett problem med min hund valp Asta och det är att hon äter upp sitt bajs. Ser jag att hon börjar äta bajset och jag säger nej så avbryter hon det, men upptäcker jag det för sent så äter hon upp det. varför gör hon detta. Hon får inte tugga på hårda saker än genom att hon är opererad i munnen, så hon ska ju äta mjuka saker. Hon ska in till veterinären om 3 veckor för friskförklaring. Men kan det ha med tugg behovet att göra eller vad?

nobsan
0

Jag tror det kan bero på att hunden tar tillvara på " maten " en gång till. Jag råkade ut för samma sak en gång och veterinären gav mej den förklaringen. Det finns lite näring kvar i bajset. Det här var uppe tidigare när det var en annan som hade samma problem. Då var det många som gav tipset att ge hunden lite annanas. Det får bajset att smaka illa. Jag har själv aldrig provat.

Ninnii
0

Hm det kanske man kan prova. Det kan ju inte skada, tack för tipset!

blandismatte
0

nobsan! =)tyson åt skit första halvåret, av sitt liv.

nu gör han det inte längre….

men, vad gör man med en hund som är tokig i allt vad frukt och grönt heter? =)

nobsan
0

#3  Det är mina vovvar också. Gul paprika och tomater älskar dom. Råa potatisar och morötter. Ena taxen stog och blundade medan han tuggade på körsbärs tomater. Det så dö gott ut.  Äpplen är också mums. Dom måste få ha sina laster dom också. Dom får ju inte äta choklad som vi.

Xiox
0

Ha¨r hört att man kan tillsätta banan i maten då slutar hunden att äta sitt bajs, har aldrig testat men..

V-lang
0

Finns en tråd som heter "bajsätande" sök på det så får du kanske nått tips där också =)

Zebben
0

Goggla på ordet Koprofagi så får Du upp bra information om bajsätande.

Facklan
0

Min tik äter gärna kattbajs i perioder jag har då gett henne en halv banan om dagen

eftersom vi inte konsumerar bananer så köper jag en klase skalar delar på hälften o kör in i frysen hon får en halva om dagen o efter en vecka sllutar hon leta o äta kattbajs ….