djurpensionat
Hej, undrar bara vad ni har för erfarenheter när det gäller priser på djurpensionat för en vecka?
Vad tycker ni om djurpensionat?
Det beror väl mycket på. Mina hundar skulle aldrig klara av att vara på djurpensionat. Det blir ju att dom sitter i kennlar bland en massa andra hundar som skäller och skäller (min erfarenhet av djurpesionat då vi lämnat katter). Tror att hunden måste vara rätt säker i sig själv för att klara av den situationen. Det blir ju oftast inte heller någon ensamtid för hunden, utan grupp-promenader och inte så mycket annat. Sen finns det säkert pensionat som är bättre, där den enskilda hunden får mycket uppmärksamhet och lugn och ro. Men det har inte jag stött på något som är. Jag föredrar att lämna hundarna hos släkt och vänner i hemma miljö istället.
usch lät ju inte alls bra…
Mjo, hoppas bara man känner någon som skulle kunna ställa upp en hel vecka i framtiden när man vill resa :P
Har samma erfarenhet som #1, lämnade min äldsta på pensionat en gång, aldrig mer. Han klarade inte av det. Jag hade hellre lämnat hunden till någon jag kände eller kanske annonsera om hundvakt.
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg
jag har praoat på djurpensionat och tycker inte som #1 och #3, tycker det är väldigt lungt. sen är det klart det skälls några minuter när folk kommer och går, och vissa hundar skäller mer än andra men vi hade inte hundar i kennel hela tiden, utan så lite som möjligt.. var nästan aldrig en hun i buren, utan dom var ute i skogen (gick en gård ända in i skogen) eller med oss :) det är klart det är bättre med hundvakt/djurvakt då djuret får mycket mer uppmärksamhet, men jag upplevde det inte så dåligt som det sägs i tråden :)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#3 du kanske va på ett ovanligt bra ställe eller så va dom på ett ovanligt dåligt ställe xD
Jag kan ju kanske ställa upp annars. :P
(mod ta bort detta inlägget, jag skojade men det kanske inte framgick.)