Problem - asfaltshund ;)!
Hallå! Vi har nyligen fått hem en 8 mån tik som r alldeles fantastiskt underbar på alla vis :). Vårt enda frågetecken är varför hon hela tiden envisas med att kissa och bajsa på asfalt - helst på gatan. Hur får vi henne att istället göra sina behov i skog och gräs? Går vi i skogen så kan hon sätta sig mitt på stigen - inte heller då går hon undan. Tacksam för tips! /Anna
Vissa hundar trivs bäst med att göra så och egentligen spelar det ju inte så stor roll. Bajset ska man ju plocka upp och kisset torkar.
Vill du verkligen få hunden att göra ifrån sig på andra ställen så får du väl gå runt på gräsmattor och i skogen där det inte finns stigar så att hon förr eller senare tvingas göra ifrån sig på såna ställen.
---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm
Spelar det någon roll var er hund gör sina bestyr?
Inte för min del, men lite jobbigt är det när hon helst vill sätta sig mitt på gatan… De flesta gator är ju liksom trafikerade ;).
Fast det är ju bara för dig att bestämma att hon får vänta till ni kommit över.
Jaha, tack för det svaret ;)…
Andra ideér? :)
Haha känner igen mig med min hund! Hon var exakt likadan men det gick över efter "valpstadiet". Om det är viktigt för er att hon ska göra ifrån sig på gräset så skulle jag inte låta henne nosa och locka på henne helatiden när ni går på asfalt för att sedan bara vänta ut tills hon kissar på gräset istället :)
Mvh Emelie och hunden Kelly 
Tack snälla, det fungerar redan mycket bättre :)