Ledsen :C
Jag vill inte riktigt erkänna att min hund börjar bli gammal, för det betyder att han inte kommer leva för alltid, och jag kommer inte klara mig utan honom. "Idag" kom ännu ett ålderstecken. Han har ett tag nu varit lite stel och så. Så idag ringde vi vetrinär och frågade lite vad vi kan göra för att hjälpa honom. Han sa att vi ska absolut ta det lungt med agilityn och absolut inte köra varje dag, utan någon gång i veckan. Han måste ta det lugnare nu.
Jag blir så ledsen av det, dels för att han tycker det är kul att hoppa och så, vi ska fortsätta men lägre och inte lika ofta som nu. Vi ska till vet och lära oss massera lederna (eller vad det nu var) vilket kommer bli skönare för honom, och en chans att han inte blir lika stel lika fort som annars.
Min gubbe får inte bli gammal, jag blir så ledsen av att tänka på att han inte kommer leva lika länge som en "normal" hund utav de raserna. Han borde kunna leva till 15, men pga stelheten kommer han antagligen inte göra det, och att han redan är 9 år skrämmer mig.
Hur ska jag klara mig utan honom? Han är mitt liv, han har hjälpt mig igenom så mycket. Han har alltid funnits, och borde alltid finnas. Men jag ska inte deppa ihop, han har förhoppningsvis några år kvar, och jag ska njuta allt jag kan utav dem.
Älskar dig Kasper <3
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
fast … 9 år är inte så mycket för en liten hund … ni kommer säkert att få många år tillsammans ytterligare.
Det är inte mycket för en liten hund, men då han som sagt är väldigt stel, och med åldern antagligen kommer bli ännu stelare så sa vet att han antagligen inte kunner orka till 15 år utan att behöva lida. Men jag håller alla mina tummar och tår för att få åtminstonde några år till <3
Men åldersteckerna kommer fort nu
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
Tyvärr så åldras ju våra hundar fortare än vad vi gör! Förstår precis hur du känner! När vi fick reda på att Timmie hade blåsljud på hjärtat och haft ett ryggskott så fick vi sluta med agilityn. Men han är fortfarande pigg och glad! han är 12 år och man märker på honom att han blivit äldre för att han sover mer om dagarna och tycker det är skönt att gå ut på fler promenader fast kortare. Han är inte stel alls, men man vill ju inte påfresta hjärtat på honom.
Hoppas du och din vovve kommer få några härliga år till tillsammans!
han är verkligen söt!
Medarbetare på Hundar.ifokus
Det går att göra massor med sin hund utan att det behöver innebära hopp och andra grejer som en äldre hund har svårt för.
Har Hunden någon form av höftproblem eller vad består stelheten i?
#3 Tyvärr gör de ju det, men man ska njuta sålänge de finns i livet och älska dem varje dag. Man vill ju inte påfresta dem allt för mycket som sagt :) Tack :)
#4 Han hade inte det när vi kollade det iallafall, vet inte om det kan bli höftproblem med åren, men exakt vad stelheten beror på vet jag inte. Min mamma kanske vet då jag var så liten när han köptes. Han har varit lite stel i ett ben hela sitt liv från när han bröt ett ben som yngre. Och framförallt på vintern blivit stel i det. Men nu är det i flera ben, tex idag när han sträckte på sig så knäcktes det. Det läät hemskt men han trippade på som vanligt.
Vi kommer satsa mycket på lydnad och framförallt ha kul, lekar, dragkamp, mysa, gosa och busa såklart ^^
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
Min pappa ger vår Golden på 10år något för lederna, då hans höfter blivit sämre och han började halta. Men nu när han börjat käka det så har han slutat halta och verkar vara lite bättre i leder och höfter. Om du vill kan jag kolla upp vad det hette för något så kanske ni kan fråga er veterinär om det är värt att prova på er hund??
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se
Seraquin heter det, är ett fodertillskott. Du kan ju googla och läsa om de och fråga er vet.
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se