Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1392 ggr
[Sofia1]
0

Köpt hund ;)

Japp snart får jag hem min ''nya hund'' dåh . Lite spänd faktiskt men hon är underbar. Så här ser som hennes ''profil'' ut ungefär ;D

Namn:Rina

Ålder:3 år

personlighet:Snäll,söt och bits inte :)

Jaaah, Och jag känner dom som har hunden har skött om den ibland såh den vet vem jag är och känner igen mig hon är ganska duktig på lydnad och trix ;)

Emaljoh4
0

Spännande!

Vad är det för ras?

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

[schäfernronja]
0

Vad roligt! Vad är det för ras då?

dundeer
0

Undrar oxå va de är för ras! :D Så sjukt kul !^^

[Sofia1]
1

Nu har jag hämtat min hund :)

Hon bor ganska nära mig så en mellan lång promenad

Det är en Shetland sheepdog :D

EmelieKelly
0

Åh älskar den rasen! Kan du inte lägga upp bild? :)

Mvh Emelie och hunden Kelly Skrattande

www.soderhund.wordpress.com

[Forest]
0

Grattis till bli med hund hoppas allt går bra och att ni trivs fint fint ihop, härlig ras som är söt och aktiv Glad

Cassii
0

Kul, välkommen in till sheltie.ifokus.se :) Bilder?

Gerbilles
1

Bild, bild, bild! :D

Frida B
0

vad roligt! vi är bildsugna! :D

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[Highonbluetomorrows]
1

Åh.. avundsjuk.. Vad heter hon i stamtavlan/vilken kennel är hon från?

LLLINN
1

Härligt Glad. Bra att hon inte bits haha Flört. Som andra redan har sagt, visa bilder!!

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

[Sofia1]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ska komma bilder ska bara hitta kamerainföraren xD  Men senare idag eller imorgon kommer det säkert senast på månadag! :)

Men här är en bild allafall när hon var valp :)

[Sofia1]
0

#10 Hon är från en kennel som förr hetter sjöqvist's kennel  men de lagade ner det för de är gamla nu så fick hon för bara 2000kr <3

Älskar den dära ''hundgården'' ;D

monstermash
0

Vad söt! Grattis till hundköpet :)

Gerbilles
0

naaw, vilken sötnos! :D

[Sofia1]
0

:)

Michaela-N
2

Hittar ingen info alls om en sådan kennel på google, är du säker på att det inte är något lurt med den här hunden? Fick hon med sig stamtavla? 2 000 kr låter inte rimligt, det är mindre än vad man får för en blandrasvalp.

SuperLimm
0

Grattis till nya familjemedlemmen! :)

#17 var det inte en vuxen hund?

Mvh Linn

Emaljoh4
0

#18 Jo, det var det, men en hund med stamtavla för 2000 kr är väldigt lite. Hunden 'är ju bara 3 år.

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

SuperLimm
0

Jo visst är det så. Nu kan det ju vara så att hon kände de tidigare ägarna och dom ansåg henne vara en bra ägare till den hunden, de vet vi ju inte Flört

Mvh Linn

rebz
3

#17 Alla som har kennel har inte info på nätet eller hemsida. Dessutom är det en vuxen hund och ingen valp. Så det behöver inte vara något lurt, finns säkert orsaker till varför de sålde hunden för 2000kr. Tex TS har tydligen hjälpt till och de kanske inte kunde ha kvar hunden pga olika orsaker så de var bättre att TS fick köpa den. Och då TS hjälpt till med hunden och de har en bra relation till varandra så fick de denne till ett billigt pris. Det behöver inte alls vara något lurt.

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

Michaela-N
2

#21 Nej, alla har inte en hemsida, men de flesta har det. Och de som inte har det kommer ändå inte undan, de ska finnas med på den här sidan: http://sssk.org/uppf.htm

Det finns ingen sån kennel med andra ord. Om det är så att den har funnits, borde det i alla fall finnas NÅT resultat. SBK Tävling, utställningsdokument… ja NÅT finns det för alla hundar.

Det finns inte ens en enda hund som har Sjöqvist i kennelnamnet!

Men, det är inte meningen att vara nån glädjedödare, lycka till med din nya hund!

[Forest]
0

22 ne jag känner 3 ufd som inte har hemsida eller någon info änds att de finns, synd tycker jag för många som letar just deras ras missar att det kanske finns bra ufd runt knuten Flört Priset 2000 för en 3åring är inte så dyrt men inte heller sjukt billigt heller.

TS men din hund har stamtavla? Jag har själv en hund med stamtavla inreggad och heter "bara" Donna allså ingen kennel som fött upp henne :)

rebz
5

#22 Hon skrev ju att den inte finns längre = står då troligtvis inte med på den sidan. Nej det behöver inte finnas tävlings/utställningsdokument för alla som har kennel behöver inte tävla eller ställa ut. Så någon självklarhet att hitta dokument från utställningar eller tävlingar är ingen självklarhet det heller. Jag har en renras med stamtavla från en liten kennel med i skk. Men trots det så hittar man inte kennelnamnet på diverse sidor som har med rasen eller tom skk att göra. Allt behöver inte vara självfallet och att man tar saker för givet. Är det en stor kennel som dessutom har hemsida, som tävlar, ställer ut off så lär man få en del träffar på Google. Men är det en mindre kennel, utan hemsida, som inte tävlar, kanske ställer ut någon gång inoff och som dessutom inte är aktiv längre då kanske man inte får några träffar på Google.

Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm

Jenniferri
0

Håller med #24

TS skrev ju i #13 att kenneln inte längre finns kvar pga ägarna till kenneln blev för gamla, så de la ner den.

// Hannah

[Sofia1]
0

Nu börjar ni ju tro att det är något lurt att dom har fuskat eller nått. Dom har inte det jag fick henne billigare för att jag har hjälpt dom när dom har haft lite pengar att jag tlx har köpt mat åt hundarna,leksaker. Har köpt sånt enda sen jag var 10 år. så det tar ju bort en del av priset. Så nu var det slutdiskuterat jag vill inte att nån ska tycka illa om dem.

[Sofia1]
0

Och jag bor ju i finland. Så det är ju ungefär 200 euro här :)

rebz
1

#26 Det var ungefär så jag trodde, att du hjälpt till så mycket :). Jag tror absolut inte att det är något lurt med det hela. Vilket jag skrivit flera gånger :)

[Forest]
0

26 jag tror inte heller det är något lurt med det hela heller. Hoppas allt går bra med henne och att du bjuder oss på lite bilder o skriver hur det går :)

Ronja06
2

#22: Det där stämmer ju inte direkt. Känner en som har kennelnamn, och även fått en kull med reggade shelties. Kanonhundar av bra linjer. Som inte står med där. Av anledning till att denna person inte vill stå med på listan. Så nej, det är inte ett krav att man ska stå med på uppfödarlistan. *ler*

(sorry för lite OT. Men ville bara inflika)

Lycka till med din hund! Shelties är för mig den bästa hundrasen och tror verkligen inte du blir besviken! Mina ger mig glädje varje dag. Vad har du för planer med henne? Agility, lydnad..? Ja berätta! :)

Mvh Emelie Förlägen

[Sofia1]
2

#30 håller på med agility, freestyle,lydnad ;)