Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hundtillbehör-hundprylar
Läst 723 ggr
Hannasjessie
0

Vilken bur ska jag välja?

(Det är inte förs nästa år buren ska köpas så det är långt kvar.)

Jag letar då alltså efter en DUBBELBUR. Som ska passa JRTs. Alltså inte för stora eller för små. De burarna jag funderar på är antingen en MIMbur eller en specialdesignad hundbur. Tänkte skriva lite om vardera.

BILEN:

Den bil som vi har just nu är en "gammal" V70. Av modell -00. Alltså 12 år gammal. Bilen är inte min utan min pappas. Fast jag övningskör just nu så när jag har körkort kommer även jag kunna köra den. Om den är vid liv vill säga. Den har fått lagas gång på gång nu för ett antal tusen. Så ingen vet hur länge den håller. Dock så ska det ju gå att få ur buren på ett smidigt sätt ibland eftersom det är familjens bil.

MIMBUREN:

Denna bur är ju som alla vet krocksäker och har många nöjda kunder och köpare. Finns i många olika storlekar men jag är då alltså ute efter en dubbel i small. Jag tycker de ser ut som fängelsen. Somsagt, bara vad jag tycker. Men funktionen är ju viktigast. Fördelen med denna bur att den går ju att anpassa efter vilken bil man har, och kan alltså passa i flera olika typer av bilar. Dock så tycker jag att priset ligger lite väl högt.. Men man kan ju hitta billiga begagnade. De behöver ju inte vara helt nya. Buren lär ju i alla fall kosta mellan 3000-6000 kr?

SPECIALDESIGNADE BUREN:

Denhär buren har jag hittat på en hemsida och är väldigt billig. Tror det gick på runt 1500 kr med frakt. Denna bur kan jag få hur jag vill. Alltså går den att anpassa efter egna behov. Så då hade planen varit att anpassa buren så att den står på ställning. Buren blir alltså upphöjd på ett ställning som gör att det inte tar hela bagaget. Vilket gör att man kan göra burarna mindre och lägga grejer under. Den ska tydligen vara lätt att lyfta ur. Men om den ska vara specialdesignad kommer den ju passa bäst i vår nuvarande bil och vi vet inte vad för typ av bil som kommer efter den. Pappa har även gått med på att betala för den.

Så nu är ju frågan. Vilket alternativ är bäst? Skriv och berätta vad du tycker!

Mvh Hannasjessie. :)

| - Russellbus.se
| - Agility, Lydnad, Rallylydnad, Viltspår_